Pražská Fashion Arena se dále rozšíří

Investici 160 milionů korun si vyžádá výstavba druhé části outletového centra Fashion Arena v pražských Štěrboholích. Bude zahájena příští rok a dokončena v roce 2010.

Prodejní plocha Fashion Areny se díky tomu zvýší o přibližně sedm tisíc m2 na 25 tisíc m2 . Informoval o tom Graham Coxhead z britské společnosti LMS Outlets, která společně s dánskou firmou TK Development pražské outletové centrum vlastní.

Výstavba Fashion Areny přijde celkem na 2,7 miliardy korun. Outletové centrum bylo otevřeno loni v listopadu a nyní v něm funguje 74 obchodů například s módou, kosmetikou, sportovním oblečením, obuví, spodním prádlem či potřebami pro domácnost. „I přes naše četné realizace outletových center ve srovnatelných zemích, jako je Polsko a Maďarsko, předčil úspěch Fashion Areny naše očekávání. Potvrzuje se tím náš původní předpoklad, že outletový koncept bude v ČR úspěšný,“ uvedl Coxhead, podle kterého Fashion Arena letos v září přivítala miliontého návštěvníka.

#####Další outlet se otevře na Ruzyni

V Česku jsou nyní v provozu pouze dva velké nákupní komplexy s outletovými obchody, které nabízejí se slevou až několika desítek procent hlavně značkové oděvy či obuv starších kolekcí. Kromě Fashion Areny funguje outletové centrum Freeport v Hatích u Znojma. ČR tak podle odborníků zatím zaostává za západní Evropou či Polskem, kde jsou outletové komplexy rozšířenější. V říjnu by ale mělo být v Praze-Ruzyni otevřeno největší tuzemské outletové centrum Galleria Moda s plochou 30 tisíc m2.

Má v něm být více než stovka obchodů především s oděvy. Další takový projekt za zhruba dvě miliardy korun se chystá u Lokte na 66. kilometru dálnice D1.

Developerská společnost Devo Group zde hodlá letos na podzim zprovoznit outletové centrum s pronajímatelnou plochou 18 tisíc m2 a 110 obchody. Přibližně 70 procent plochy má patřit módě, zbývající prostory zaberou restaurace, občerstvení a služby.

Polský řetězec outletových obchodů Semax S. A. zase plánuje v Česku do tří let vybudovat síť přibližně 15 prodejen se značkovými oděvy. V závěru loňského roku v Česku provozoval první dvě prodejny Vabbi Factory Outlet (VFO).

Pavlína Hajnová ze společnosti Centers DATA řekla, že developeři v následujících čtyřech letech chtějí na tuzemském trhu otevřít až devět outletových center.

K tomuto poměrně vysokému číslu se ještě mohou přidat další čtyři česká obchodní centra, která přeměnu na outlet plánují, uvedla. I když se pojem outlet v Česku teprve zabydluje, Češi již přicházejí nákupům v outletových centrech na chuť. „Náš obrat se loni ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 28 procent. Historicky nejvyšší tržby Freeport zaznamenal loni v prosinci, kdy byl obrat vyšší o 52 procent a návštěvnost o 41 procent než v předchozím roce,“ sdělilo vedení outletového centra Freeport. To v Hatích funguje od roku 2003 a kromě Čechů do něj chodí nakupovat zákazníci z nedalekého Rakouska či Slovenska.