Údaje o prodejích Toyoty zahrnují i divize Daihatsu a Hino. Bez započítání těchto divizí prodej klesly rovněž o šest procent na 7,1 milionu vozů. V příštím roce ale automobilka počítá jak s vyššími domácími prodeji, mimo jiné i díky japonskou vládou schváleným dotacím na hybridní auta s nízkou spotřebou, tak se zhruba pětinovým růstem v zahraničí.
Rival General Motors minulý týden oznámil, že loni zvýšil prodej o 7,6 procenta na více než devět milionů vozů. Toyota loni zaostala i za německým konkurentem Volkswagen, který ohlásil nárůst prodeje o 14 procent na 8,16 milionu vozů. V prodeji nestačila ani na francouzsko-japonskou alianci Renault-Nissan, do níž patří i největší ruská automobilka AvtoVAZ. Prodej aliance loni stoupl o deset procent na 8,03 milionu vozů.
Americká automobilka GM vládla světovému automobilovému trhu více přes tři čtvrtě století, než ji v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla Toyota těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.