Prodej Toyoty loni klesl o šest procent, na trhu už není jedničkou | E15.cz

Prodej Toyoty loni klesl o šest procent, na trhu už není jedničkou

Toyota
Toyota
• 
ZDROJ: profimedia.cz

vrb, ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Prodej japonské automobilky Toyota Motor v loňském roce klesl o šest procent na 7,95 milionu vozů. Potvrdilo se tak, že ji loni v čele světového automobilového trhu vystřídal americký konkurent General Motors. Toyotu zasáhly hlavně dopady zemětřesení v Japonsku. Víc aut loni prodal i Volkswagen a aliance Renault-Nissan. V letošním roce ale Toyota počítá s nárůstem prodeje o 21 procent na 8,58 milionu vozů, napsala agentura AFP.

Údaje o prodejích Toyoty zahrnují i divize Daihatsu a Hino. Bez započítání těchto divizí prodej klesly rovněž o šest procent na 7,1 milionu vozů. V příštím roce ale automobilka počítá jak s vyššími domácími prodeji, mimo jiné i díky japonskou vládou schváleným dotacím na hybridní auta s nízkou spotřebou, tak se zhruba pětinovým růstem v zahraničí.

Rival General Motors minulý týden oznámil, že loni zvýšil prodej o 7,6 procenta na více než devět milionů vozů. Toyota loni zaostala i za německým konkurentem Volkswagen, který ohlásil nárůst prodeje o 14 procent na 8,16 milionu vozů. V prodeji nestačila ani na francouzsko-japonskou alianci Renault-Nissan, do níž patří i největší ruská automobilka AvtoVAZ. Prodej aliance loni stoupl o deset procent na 8,03 milionu vozů.

Americká automobilka GM vládla světovému automobilovému trhu více přes tři čtvrtě století, než ji v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla Toyota těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.

Autor: vrb, ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video