Prvenství si udržela značka Lenovo, následuje HP a Acer. Čtvrtý skončil Asus a na pátém místě Dell s nižším čtvrtletním objemem prodaných desktopů. Vedoucím hráčům pomohl zvýšit odbyt a podíl na trhu nedávný odchod Sony a Samsungu z trhu.
V samotném třetím čtvrtletí výrazně vzrostl prodej notebooků i klasických stolních PC. Růst táhli zejména firemní uživatelé, ale pomohly mu i nabídky pro žáky vracející se po prázdninách do školy.
„Firemní poptávka byla vedena pokračujícím přechodem od stolních PC a některých notebooků s Windows XP na novější Windows 7 a rostoucí zájem o zařízení 2 v 1,“ uvedla analytička Gartneru Annette Jumpová.
Prodej nových konvertibilních zařízení a zařízení 2 v 1 je podle analytičky stále relativně omezený a představuje jen 14 procent celkového množství prodaných notebooků. Většina z těchto zařízení umožňuje ovládání dotykem a pracuje s operačním systémem Windows 8.1.