Prodeje tabletů stále klesají, Applu se ale i přes nižší prodeje podařilo zvýšit tržní podíl

Internetová displejová reklama narostla v srpnu o osm procent

Internetová displejová reklama narostla v srpnu o osm procent Zdroj: archiv

Analytická společnost IDC zveřejnila aktuální statistiky prodejů z oblasti tabletů, mezi které patří jak klasické, tak i „hybridní“, které lze odpojit od klávesnice. Prodeje klesají a to už sedmé čtvrtletí v řadě, což je špatná zpráva pro celý segment.

Nejvíce tabletů se podařilo prodat Applu, který se dostal na 10 milionů prodaných iPadů a i přes snížení celkového počtu kusů z původních 11 milionů kusů ve druhém čtvrtletí roku 2015 se mu podařilo zvýšil tržní podíl na 25,8 %. Na druhém místě se s šesti miliony kusy tabletů umístil Samsung, kterému klesl tržní podíl z 18,2 % na 15,6 %.

Na třetím místě se umístilo Lenovo s 2,5 miliony tabletů, následované Huawei (2,2 milionů prodaných tabletů) a rekordně rostoucím Amazonem. Právě Amazon se snaží prorazit v oblasti tabletů extrémně levnými modely Fire a lze očekávat, že bude i nadále velmi rychle ukusovat tržní podíl s využitím dodatečných služeb Prime. Celkový součet ostatních výrobců, kterých je díky Číně opravdu obrovské množství, dosahuje na tržní podíl 42,4 % s 16,4 miliony kusy.

Pokud jde o tržní podíl dle operačních systémů, vede pochopitelně Android, který byl na 65 % prodaných tabletů, přičemž iOS jen na 26 % tabletů. Ale vzhledem k tomu, že jde pouze a výhradně o iPady od Applu, je to naopak extrémně dobrý výsledek. Tablety s operačním systémem Windows si udržely 9% podíl na trhu.

Celkový trh s tablety se ve srovnání s druhým čtvrtletím minulého roku propadl o 12,3 %. V případě kusů se prodalo 38,7 milionů tabletů, zatímco ve druhém čtvrtletí roku 2015 pak 44,1 milionů kusů.

Všichni výrobci i tvůrci operačních systémů se snaží s propadem prodejů tabletů bojovat různými způsoby – Apple i Google se snaží více soustředit i na profesionální použití, ale zatím je příliš brzy hodnotit, jaký dopad to bude mít na oživení trhu. Zatím můžeme jen čekat, jak dopadne třetí a čtvrté čtvrtletí tohoto roku a zda se dočkáme dna nebo bude pokles prodejů tabletů pokračovat i nadále.