„Ze stavby jsme vyřadili věci, které jsou nadstandardní,“ uvedl Březina. „Na jedné straně jsme se shodli na úsporách, na druhé na určitých vícenákladech. Konkrétní výslednou sumu v tuto chvíli říkat nebudu, je ještě otázkou dalších jednání s dodavateli,“ dodal.
Z nich by se neměly v současné době uskutečnit opláštění výdechových objektů, oprava bastionu nebo stavba baldachýnu, který má podle projektu zakrýt parkoviště nad podzemní křižovatkou na Letné a má oddělit zelený prostor sadů od budoucího tunelu. „Neznamená to, že tyto věci nemůžeme dokončit v budoucnosti, je to čistě otázka finančních možností města,“ poznamenal Březina. Hlavní město naopak počítá s kompletní rekonstrukcí Letenského náměstí za 70 milionů korun. Do konce roku bude zprovozněna Patočkova ulice a bude tak zrušena objízdná trasa po Myslbekově ulici. „Vracet se k těmto investicím v budoucnosti by bylo výrazně dražší,“ dodal náměstek. Změní se i technologie tunelu. „Je to nezbytnost, technologie morálně zastarávají rychle a to, co bylo vyprojektováno v dokumentaci na začátku minulého desetiletí, je už zastaralé,“ vysvětlil zvýšení ceny tunelu v této položce.