Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol
Začněme u klasického modelu, který je od nynějška k dispozici s novým zážehovým motorem z Jaguaru F-Type. Jde o vidlicový šestiválec s kompresorem. Ten nabízí výkon 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Stokilometrovou rychlost s ním Range Rover pokoří za 7,1 sekundy a k tomu jistě přidá i nějaké ty libozvučné tóny.
Všechny modely budou nově disponovat funkcí Advanced Tow Assist, která řidiči pomůže s připojením přívěsu nebo couváním. Do výbavy přibyl i inteligentní omezovač rychlosti, který nastavuje nejvyšší rychlost v závislosti na dopravním značení, stejně jako chytřejší systém hlídání mrtvého úhlu - pokud by řidič nedbal zvukového a světelného varování a začal přejíždět do pruhu, kde už auto jede, vrátí ho jemným pohybem zpět. Nový je rovněž duální desetipalcový dotykový displej, který disponuje možností na dálku ovládat klimatizaci či vyhřívaná a ventilovaná sedadla ještě než do auta usednete.
Zároveň proběhla změna u nejluxusnějšího provedení SVAutobiography, které přichází s přídomkem Dynamic. Pod tím si představte pětilitrový vidlicový osmiválec s kompresorem, který má 404 kW (550 koní) a 680 Nm.
Pohonná jednotka je přímo převzatá z modelu Sport SVR, takže se i velký Range Rover dokáže rozhýbat na 100 km/h za 5,4 sekundy. Ve srovnání s klasickým modelem má o 8 milimetrů nižší světlou výšku a nově naladěný podvozek, který by měl ochotněji reagovat na pokyny volantem.
Tomu jde naproti i systém nazvaný Dynamic Response omezující náklony karoserie během zatáčení. Funkce Adaptive Dynamics pak 500krát za sekundu reaguje na pokyny od řidiče a v závislosti na povrchu, po kterém auto jede, přizpůsobuje chování auta.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz