Rozpačitá světová premiéra
Výborné taneční výkony a rozpor mezi klasikou a moderností charakterizují novinku baletního souboru, která vznikla přímo pro plzeňské divadlo. Kostýmní výtvarník Josef Jelínek a choreograf Jiří Pokorný se chopili tématu vpravdě pohádkově a romanticky. Naopak hudba Michala Pavlíčka a scéna Jaroslava Milfajta jsou veskrze moderní. Příběh trpí i rozvleklostí první části, kdy se téměř nic neděje. Hlavní zápletku si autoři nechali až do prvních minut po přestávce a druhé dějství je událostmi až přeplněné, takže divák snadno některé důležité momenty i přehlédne.
Velmi zajímavým nápadem jsou filmové sekvence, které posouvají děj ze statku do starého zámku. Tvůrci měli štěstí na zasněženou zimu, díky níž vznikly záběry svou křehkostí připomínající filmovou Popelku. Při sobotní premiéře se v roli Krásky představila Nikola Pažoutová. Její výkon byl příslibem, že po odchodu Ivony Jeličové vyrůstá v plzeňském baletu její nadějná nástupkyně. Coby Malá Kráska zaujala publikum žákyně taneční školy divadla J. K. Tyla Barbora Lahučká, která svým výkonem mezi profesionální tanečníky skvěle zapadla. Roli Zvířete tančil Milan Maláč, Otce Petr Brettschneider. Ponurý příběh odlehčil libretista Jiří Pokorný dvěma komickými postavami nápadníků Krásčiných sester.
Ty se staly zajímavou příležitostí pro Petra Hose a Miroslava Hradila. Zejména druhý z nich dostal v této roli prostor rozvinout i svůj komediální talent, který dosud publikum příliš nevídalo. Plzeňský balet dostál své letité tradici a opět uvedl titul, který vznikl právě pro něj. Laťku, kterou nasadila Edith či Zahrada, však nepřekonal.