Skype konečně jako u Applu? Počkejte si na Windows 10

Skype Česká republika.

Skype Česká republika. Zdroj: Jan Sedlak

Microsoft se postupně snaží svůj svět Windows co nejvíce propojovat. V mnoha ohledech se mu to daří dobře (OneDrive, OneNote a podobně), jinde je to ale poněkud horší. Doposud například nezvládl s koupeným a rozvíjeným Skypem udělat to, co se Applu podařilo vybudovat kolem iMessage. Tedy vytvořit nativně zabudovanou datovou komunikaci, o které uživatel v podstatě neví.

V případě iMessage je možné zprávy využívající datové přenosy posílat přímo z prostředí tradičních SMS a systém vždy pozná, co má poslat. Když nemá data, pošle SMS a tak dále. K tomu přibyl i klient na počítačích s Mac OS, takže lze v psaní pokračovat i na počítači a naopak. U Skypu toto úplně nefunguje, stále jde o samostatnou aplikaci.

To by se dle náznaků mohlo změnit. „Počkejte si na Windows 10,“ naznačuje neurčitě šéf pražské vývojové centrály Skypu Tomáš Vocetka. Tuzemský Skype se podílí na mnoha velkých projektech, dělal například na aplikaci pro Windows 8 (Metro/Modern UI), z Prahy se řídil vývoj aplikace pro Xbox One a část týmu dělala také na novince Qik.

Nezničit Skype Microsoftem

Microsoft má s Windows 10 velké ambice, minimálně tedy v ohledu sjednocování. Měla by to být jedna platforma pro různé druhy zařízení, od chytrých telefonů přes tablety, tradiční počítače, hybridy až po internet věcí. K tomu patří i společné aplikace.

Pokud by tedy Microsoft skutečně Skype do Windows více integroval ve stylu iMessage, konečně by mohl získat nativní datovou komunikaci, ne pouze externí nástroje, které jsou často zanedbávány a s kvalitami verzí pro iOS a Android se nemohou měřit. Například Facebook Messenger je sice pro Windows Phone neustále vylepšován, pořád je to ale dost pomalá hrůza.

Microsoftu se do „ztenčování hranic“ Skypu příliš nechce. Příkladem budiž opět Windows Phone a Skype pro tuto platformu. I když jsou oba produkty z jedné firmy, Skype se do celého designu Windows Phone vůbec nehodí a drží se své tradiční designové linie.

„Skype má neuvěřitelně silnou značku, nechceme jí ničit,“ uvádí k tomu Vocetka. A neplatí to pouze o verzi pro Windows Phone. To ostatně naznačuje rovněž to, že Microsoft koupil Skype i kvůli tomu, aby se postupně opět dokázal stát více cool firmou. Skype mají lidé rádi a cpát tam za každou cenu značku Microsoft by se nemuselo vyplatit. I k onomu Qiku Vocetka uvádí, že v Microsoftu chtějí, aby „je lidé měli rádi“.