Spor o protihlukovou zeď je vyřešen, koridor u Úval lze stavět
Podle dokumentu již velká protihluková opatření nejsou třeba. „Nová studie zohlednila tzv. starou hlukovou zátěž, a díky tomu se mohly mírným způsobem zvýšit hlukové limity. Bude to tedy vypadat tak, že hluková stěna vyroste jen na druhé straně trati,“ řekl ČT mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla. Pokud postup úřadů stvrdí krajský hygienik, začnou přípravy stavby.
„Pro nás je nejdůležitější to, že pokud začneme stavět do konce příštího roku, tak ještě máme šanci dosáhnout na evropské peníze. Programové období, které bylo vypsáno od roku 2007, totiž končí právě rokem 2013,“ uvedl Halla. Koridor mezi Prahou a Pardubicemi by tak mohl být kompletní. Trať vede z Prahy na Českou Třebovou, Olomouc a Ostravu, zároveň ji využívají také vlaky ve směru na Brno. Poslední úsek, který ještě na modernizaci čeká, se nachází poblíž Ústí nad Orlicí.