Stát mění systém vypisování tendrů na dopravní stavby
Pilotním projektem nového systému je výběrové řízení na opravu silnice a mostu v Kutné Hoře. Předpokládaná cena mostu je 165 milionů korun bez DPH, se zahájením stavby se počítá v dubnu. Zájemci o tuto stavbu mohou postupovat buď podle přesně daných podmínek ŘSD, anebo přijít s jiným nápadem. Ten nemusí být limitován stavebním povolením, v případě vítězství si ale firma bude muset zařídit všechny úřední formality sama.
„I když se tímto postupem otevírá cesta k velmi kreativním technickým řešením a různým typům úspor, musí být i tak dodržena požadovaná funkčnost mostu. Ten musí zvládnout předpokládanou kapacitu dopravy, zajistit bezpečnost pro řidiče i obyvatele okolní zástavby, přísné normy v oblasti ochrany životního prostředí a nízké náklady při budoucí údržbě,“ uvedl ředitel ŘSD René Poruba.
ŘSD podle Poruby nyní hledá jakékoli cesty, které by vedly ke zlevnění staveb a oprav. Nový systém je však také reakcí na nedávné kauzy nových, ale vadných dálnic. Cílem je jasné vymezení zodpovědnosti za chyby, protože dnes se viník hledá složitě a firmy zodpovědnost většinou přehazují na ŘSD jako investora a projektanta.