ČR je podle něj snad jediným státem na celém světě, který nevyužívá soukromých peněz na financování dopravní infrastruktury. Podle výkonného ředitele Asociace PPP Vladimíra Sloupa jsou v ČR úředníci oceňováni za krátkodobá řešení, zatímco PPP projekty jsou dlouhodobé. Vadí údajně i „přílišná transparentnost“ těchto projektů. „Institucionálně a legislativně zásadní problémy nejsou, reálná podpora ale chybí,“ uvedl Sloup. Podle něj by měli politici rozhodovat ekonomicky, nikoliv politicky. V zemích EU bylo v letech 1990 až 2009 realizováno celkem 1340 projektů PPP v celkové hodnotě 250 miliard eur. Výhodou PPP projektů je dodržování rozpočtů a časového harmonogramu staveb. Podle Sedláčka v ČR tvoří dodatečné náklady u klasických veřejných zakázek zhruba pětinu jejich celkové ceny.
Podle Sedláčka by mohla nedostatek peněz na dopravní stavby řešit i půjčka. „Jednoznačně vidíme, že nepřipravování dopravních staveb by mělo ještě vyšší náklady než náklady na dluh,“ uvedl Sedláček. Podle Matyáše případné nedobudování dopravní sítě bude znamenat ztrátu republiky v zajištění konkurenceschopnosti. „Stát by si měl uvědomit svou výlučnou pozici coby největšího a nejsilnějšího investora,“