Test: v Pivovarské pod míru a bez účtu

V průzkumu kvality natočení piva, který v Brně udělalo Sdružení obrany spotřebitelů, dopadla nejhůř pivnice přímo u pivovaru.

Posledních několik týdnů brněnská pobočka Sdružení obrany spotřebitelů testovala deset vybraných restaurací v Brně a okolí. Zaměřila se přitom na kvalitu natočení piva, ochotu personálu a hygienické podmínky.

Paradoxně nejhůře dopadl průzkum v restauraci a pivnici Pivovarská, která sídlí přímo u zdroje – u pivovaru na Mendlově náměstí.

„Naši poradci tam zjistili hned několik pochybení. Reklamované pivo, tedy podmírák, obsluha beze slova odnesla a po několika minutách přinesla pivo sice na míru, ale bez pěny. Opět beze slova. Velký problém přišel při snaze získat na zahrádce doklad o zaplacení. Obsluha nám řekla, že na zahrádce účtenky nevydávají, čímž porušila zákon,“ uvedla Gerta Mazalová ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Na žádost zákazníka je totiž podle zákona prodávající povinen doklad o zaplacení vydat. „Nyní věc řeší Česká obchodní inspekce,“ dodala Mazalová.

Se stejnými problémy se setkali i redaktoři týdeníku Sedmička, kteří šli do Pivovarské pivnice udělat vlastní průzkum několik dní po testu Sdružení obrany spotřebitelů.

Vedení restaurace bylo z chování svých zaměstnanců v šoku. „Je to hrozné, vůbec mě nenapadlo, že bychom mohli mít takové problémy. Samozřejmě zjistím, který z číšníků za to může a vyvodím důsledky,“ uvedl vedoucí Pivovarské Josef Blaštík.

Pivo nedotočené až na rysku občas přinesli i Ondřeji Sokolovi z Brna. „Nepovažuji to za důležité, jestli mám o trochu piva míň. Spíš mi záleží na atmosféře, která je v létě na zahrádce. Mám Pivovarskou rád a budu tam určitě chodit i dál,“ říká Sokol.

Více čtěte v Sedmičce, která vychází 13. srpna.