Tiger Woods zůstává nejcennější „značkou“

Setrvačnost? Výdělek Tigera Woodse letos dosáhne 75 milionů dolarů. Na to, že se žijící golfové legendě na sportovním poli už mnoho
měsíců hrubě nedaří, je to skutečně úctyhodný výkon.

Setrvačnost? Výdělek Tigera Woodse letos dosáhne 75 milionů dolarů. Na to, že se žijící golfové legendě na sportovním poli už mnoho měsíců hrubě nedaří, je to skutečně úctyhodný výkon. Zdroj: reuters

Přestože od loňského listopadu nevyhrál jediný turnaj, je golfista Tiger Woods stále nejlépe placeným sportovcem světa. Bývalá světová jednička sice vydělává o desítky milionů dolarů méně než v dobách, kdy golfu dominovala, přesto je stále na trhu sportovního marketingu hvězdou první velikosti.

Woods sice v poslední době ztratil pět sponzorů, přesto je o něj neustále zájem. Dokazuje to i nový kontrakt se společností Rolex. Woods se dokonce stane hlavním ambasadorem značky ve světě. „Rolex je přesvědčen, že Tiger Woods má před sebou ještě dlouhou kariéru a bude pokračovat ve svém zápisu do historie golfu,“ uvedla firma v prohlášení. „Jsme si vědomi role, jakou Tiger Woods má ve světě sportu, a věříme, že z toho budeme profitovat,“ pokračuje Rolex.

Dalším novým Woodsovým partnerem je japonská technologická společnost Kowa Company, jež chce využít jeho potenciálu na asijském, zvláště japonském trhu. Je to první nový Woodsův sponzor od doby, kdy vyšly najevo golfistovy mimomanželské aféry, které vyústily v jeho rozvod a následný sešup z čela golfového žebříčku až na současnou 52. příčku. Od té doby rovněž čeká na vítězství na turnaji.

Nejlépe vydělávající sportovci světa za rok 2011Nejlépe vydělávající sportovci světa za rok 2011|forbes.com

Přede dvěma měsíci vypršela Woodsovi smlouva s konkurentem Rolexu, firmou Tag Heuer. Kromě toho Woods ztratil i další sponzory – AT&T, Accenture, Gatorade a Gillette. Všechny tyto firmy se od Woodse odvrátily koncem roku 2009, kdy se rozpoutala aféra související s jeho soukromým životem.

I přesto ale jeho marketingový potenciál klesá jen pomalu. Podle magazínu Forbes je i letos mezi sportovci nejhodnotnější marketingovou značkou. Jeho cena sice klesla z 82 milionů dolarů na 55, ale stále je o 29 milionů dolarů vyšší, než je cena druhého v pořadí – tenisty Rogera Federera. Kromě toho je Woods stále nejlépe placeným sportovcem světa právě díky příjmům ze sponzorských smluv. Letos by si měl podle Forbesu vydělat 75 milionů dolarů. Druhý v pořadí, basketbalista Kobe Bryant, si letos přijde „jen“ na 53 milionů dolarů.

Nejvyšší příjmy plynou Woodsovi z jeho dlouhodobé smlouvy s firmou Nike a s výrobcem počítačových her EA Sports.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.