Tohle není motorka, ale celoodpružené skládací elektrokolo

Nové elektrokolo Moar

Nové elektrokolo Moar Zdroj: VTM.cz

Nové elektrokolo Moar
Nové elektrokolo Moar
Nové elektrokolo Moar
Nové elektrokolo Moar
Nové elektrokolo Moar
10
Fotogalerie

Cyklistika se s nástupem elektromotorů a rozšiřujících se pneumatik rozšiřuje do nových směrů, které už mají blízko k motocyklům. Jedním ze strojů potvrzující tento trend je Moar. Kolo, které vzbudilo rozruch na crowdfundingovém portálu Indiegogo.Kampaň ještě není u konce a cílová částka již byla překonána o více než 1500 procent.

Moar je totiž kolo postavené od základu tak, aby splnilo všechny své vytyčené cíle – mít silný motor, dlouhý dojezd, bezvadnou průchodnost terénem, odpružení vepředu i vzadu, pohodlný posez, plnou výbavu pro provoz ve městě a navíc skládací konstrukci, aby se vešlo do kufru auta.

Výsledkem je stroj postavený na obřích pneumatikách sněhových fatbiků, který je vybaven 500 W nebo až 750 W elektromotorem. Šlapátka se senzory kontrolují, zda uživatel pomáhá šlapáním a podle toho reaguje elektronika řídící záběr motoru. K dispozici je pouze osmirychlostní kazeta, což by ale mělo stačit, zbytek síly dodá motor.

Oproti běžným kolům nemá Moar spodní rámovou trubku, ale vystačí si se zesílenou horní. Tu lze v půlce „zlomit“ a kolo složit na půl. Pak se vejde do kufru auta (amerického). Pro naložení to ale bude chtít dost síly, kolo váží přes 30 kilogramů.

Zajímavé jsou údaje o dojezdu. V „blatníku“ za sedlem je schovaná obří li-ion baterie od Samsungu, která při nejvyšší dostupné kapacitě poskytne dojezd v úsporném režimu až 135 kilometrů. I nejnižší kapacita poskytne 48 kilometrů čistě elektrického režimu a 80 kilometrů, když pomůžete šlapáním.

Překvapující je další výbava, která kolo ještě dále přibližuje motocyklům. Vepředu jsou dva silné reflektory napájené z hlavního akumulátoru, které poskytnou světelný tok 1000 lumenů. Nechybí řídící panel, brzdové světlo a dokonce i směrové blinkry a elektronický klakson. Řidičák však na toto kolo potřebovat nebudete.

Základní model s 500W motorem a 10 ampérhodinovou baterií vyjde v kampani na 999 dolarů, což je v přepočtu pouze 25 tisíc korun (bez daně). To je na tak vybavené elektrokolo překvapivá cena, byť je zřejmé, že na komponentách se trochu šetřilo a na nějaké extrémní řádění do terénu to nebude.

Nejlépe vybavený model se 750W motorem a 17AH baterií vyjde na dvakrát tolik. Celosvětové poštovné je 30 dolarů a dodávky výrobce slibuje už v květnu 2017.