Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!
Místo těžké čtyřkolky má Hilux Evo pohon pouze zadních kol, což způsobilo společně s dalšími modifikacemi úsporu neuvěřitelných 615 kg a auto tak nyní váží jen 1300 kilo.
Před zadní nápravou uložený atmosférický osmiválec bude navíc poprvé vybaven 38mm restiktorem, stejným jako v případě Mini a Peugeotu, takže se síly vyrovnají. Hilux Evo také dostal větší, 37palcové pneumatiky, vybavené systémem dofukování a upouštění tlaku a podvozek s výrazně větším rozsahem pohybu pružin a tlumičů.
Nový speciál by měl být výrazně rychlejší, než dosavadní model a intenzivní testy prý prokázaly, že by pohon zadních kol neměl představovat žádný handicap. Rallyové speciály dostanou do ruky zkušené posádky, které tvoří jezdec Nasser Al-Attiyah a kopilot Matthieu Baumel, Giniel de Villiers a spolujezdec Dirk von Zitzewitz a Leeroy Poulter s Robem Howiem.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz