Toyota Yaris Hybrid: ve městě kraluje, na dálnici ne | E15.cz

Toyota Yaris Hybrid: ve městě kraluje, na dálnici ne

Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid
• 
ZDROJ: Toyota

Jaroslav Matějka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Organizátoři nemohli vybrat lépe. Nový Yaris Hybrid jsme testovali v nizozemském Amsterodamu a jeho okolí protkaném vodními kanály. Tady se rychle nerozjedete. A o to (podle mne) očividně šlo…

Černý kůň

Hybridní Yaris by se měl stát novým černým koněm Toyoty v souboji s protivníky ve třídě malých vozů. A vstupuje do příznivé doby. Na hybridy se už dnes totiž nikdo nekouká jako na raritu, naopak si je kupuje stále více lidí.

Třeba Toyota jich dosud prodala čtyři miliony. Přibližně 15 procent automobilů této značky prodaných letos po celém světě má plně hybridní pohon.

Toyota Yaris HybridAutor: Toyota

Zajímavá cena

Yaris, nejmenší hybrid Toyoty, pohání soustava HSD (Hybrid Synergy Drive) a vstupuje na trh s cenou, která překvapí. Začíná na 359 900 korunách.

V Toyotě mu tedy přisoudili cenu srovnatelnou s „klasickým“ Yarisem. Tím zřejmě vzali vítr z plachet mnoha kritikům až dosud drahých hybridních technologií.

Za málo…

Na udávaných 3,5 l/100 km kombinované spotřeby jsem se nedostal ani ve „zpomaleném filmu“ dopravy v Amsterodamu, ale 4,4 l/100 km bylo velmi slušných.

Zásluhu na nízké spotřebě měl systém, který byl původně vyvinut pro hybridní modely Prius a Auris. Ovšem zatímco oba tyto vozy používají motor o obsahu 1,8 l, tak Yaris využívá zásadně přepracovaný zážehový čtyřválec 1,5 VVT-i. (Zhruba 70 % komponent motoru je zcela nových nebo přepracovaných.) Motor má výkon 74 koní (55 kW) a točivý moment 111 Nm.

Plně hybridní soustava pohonu ho spojuje s menším synchronním elektromotorem s permanentním magnetem a výkonem 45 kW.

Maximální systémový výkon celé hybridní soustavy pak je 74 kW/100 k.

Toyota Yaris HybridAutor: Toyota

Hlavně piánko

Ovládání vozu bylo dobré, zásluhu na tom mělo přesné řízení. Ovšem jedním dechem musím říci, že třeba na Fiestu Yaris neměl. Hlavně mi chyběla silnější „odezva“.

V dopravních zácpách, při popojíždění, kličkování v městských uličkách, při jízdě na okresních silničkách, tam všude se nový vůz cítil jako ryba ve vodě.

Když jsem se ale chtěl rozjet rychleji na dálnici či na nějaké delší rovince, na okresní silničce, už to bylo horší. Motor ve vysokých otáčkách vyluzoval podivný zvuk. (Podobný problém měl i Prius, tam se vše podařilo postupem času vyladit.) A dost dlouho trvalo, než automatická převodovka „shodila“ převodový stupeň a „zařadila“ vyšší.

Čtěte také:

Toyota v Česku dramaticky snižuje ceny hybridů

Marc Hedrich: Pro Toyotu je obtížné se v Česku prosadit

Toyota sází na hybridy. Příští rok začne prodávat tři nové modely

Jinak se ale Yaris choval čile. Zrychloval „na sto“ za 11,8 sekundy. Maximální rychlost 165 km/h jsem ale z pochopitelných důvodů nevyzkoušel. Asi bych za ni byl v ospalém Nizozemsku zastřelen.

Na rozdíl od Aurisu byl Yaris navržen už jako hybridní model. V zavazadlovém prostoru nabízel 286 litrů, stejně jako model se standardním pohonem. Menší a lehčí baterie se totiž podařilo umístit pod zadní sedadla…

Autor: Jaroslav Matějka

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video