Podle IDC se od října do prosince podle předběžných údajů prodalo 76,9 milionů tabletů. To je opravdu úctyhodné číslo. Jen pro srovnání, klasických PC se za stejné období podle IDC prodalo 82,2 milionů kusů.
V meziročním srovnání prodeje tabletů vyrostly o 28,2 procenta. Jenže o rok dříve to bylo 87,1 procenta. Trh s tablety v kritickém vánočním období tedy opět rostl, ale už mnohem pomaleji než dříve.
Prodeje tabletů v posledním čtvrtletí roku 2013 podle IDC
Výrobce | Prodeje Q4/13 | Podíl Q4/13 | Prodeje Q4/12 | Podíl Q4/12 | Meziroční růst |
Apple | 26 | 33,8 % | 22,9 | 38,2 % | 13,5 % |
Samsung | 14,5 | 18,8 % | 7,8 | 13 % | 85,9 % |
Amazon | 5,8 | 7,6 % | 5,9 | 9,9 % | -1,7 % |
Asus | 3,9 | 5,1 % | 3,1 | 5,1 % | 25,8 % |
Lenovo | 3,4 | 4,4 % | 0,8 | 1,3 % | 325 % |
Ostatní | 23,3 | 30,3 % | 19,5 | 32,5 % | 19,5 % |
Celkem | 76,9 | 100 % | 60 | 100 % | 28,2 % |
Podle IDC se západní trh v čele s USA blíží své saturaci, což dokládá i Amazon. Jeho Kindlů Fire se prodalo dokonce méně než během Vánoc 2012. Zpomalování tabletového trhu by bylo ještě výraznější, kdyby jej nevyrovnával ekonomicky slabší zbytek světa, který často dává přednost levným tabletům před dražšími PC.