Trojzubec na scéně: Maserati Ghibli

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli Zdroj: Maserati

Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
6 Fotogalerie
Jiří Duchoň
Nové Maserati Ghibli, jež slavilo svoji výstavní premiéru již v dubnu v Šanghaji, má být menší, lehčí, hbitější, ale hlavně levnější variantou prestižnímu sportovnímu sedanu Maserati Quattroporte. Oproti němu je o 50 kg lehčí a 173 mm kratší a stojí na podlahové plošině menší o 291 mm. Sedan Ghibli oživuje legendární jméno, ale jeho technika má v budoucnosti posloužit za základ celé řadě dalších modelů aliance Fiat/Chrysler.

O modelu Maserati Ghibli jsme psali již mnohokrát, takže jen připomeňme, že o pohon typu Ghibli se postará dvojice třílitrových šestiválců s přímým vstřikováním a přeplňováním, jeden vznětový a druhý zážehový, přičemž ten na benzín bude k mání ve dvou výkonech. Dostupnější zážehovou jednotkou je šestiválec naladěný na 330 koní a vrchol točivého momentu dosahující 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů. Ghibli S pak má pod kapotou motor podobný, ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je u něj otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h.

Zřejmě nejzajímavější variantou je ale diesel. Jeho maximum činí 275 koní, točivý moment vrcholí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km. Celou bohatou fotogalerii si prohlédněte na Autorevue.cz.