Tržby za konzolové hry letos poprvé převýší tržby za PC hry
Společnost IDC věští také úspěšný rok pro vývojáře konzolových her. Tržby za kompletní hry, mikrohry, on-line tituly a dodatečný stažitelný obsah her, které jsou distribuovány přímými prodejními kanály v jednotlivých zařízeních (Xbox LIVE, PlayStation Store and eShop), by poprvé v historii měly překonat objem prostředků utržených za „klasické“ počítačové hry. „Počet on-line připojených hráčů na konzolích by mohl v roce 2017 překročit 165 milionů,“ dodal k trendu analytik herních trhů Lewis Ward. Podle něj porostou tržby za hry hlavně díky tomu, že prodávané konzole v sobě přímo obsahují online prodejny her.
Počtu konzolových hráčů a rostoucím tržbách za hry pro konzole vnese vítr do plachet také nedávné rozhodnutí čínské vlády, která zrušila zákaz na dovoz herních konzolí. V příštích třech letech by tak měl na tamním trhu nastat boom v počtu prodaných výrobků společnosti Nintendo, Sony a Microsoft, tedy hlavních světových výrobců konzolí.
IDC se rovněž věnovala potenciálu chytrých televizorů, které jsou schopny spouštět vlastní hry, případně hry v cloudovém úložišti poskytovatele TV připojení či set-top boxech. Podíl těchto zatím netradičních herních zařízení na trhu sice velmi rychle narůstá, nicméně ve výhledu v roce 2017 by měl i přesto generovat jen necelých 10 procent veškerých tržeb souvisejících s TV službami.