Twitter bude streamovat sportovní přenosy, začne americkým fotbalem

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: ctk

Sociální síť Twitter začíná se streamováním živých sportovních přenosů. Prvním krokem je získání práv na některá utkání ligy amerického fotbalu NFL, která odvysílá už v letošním roce. V souboji o získání práv porazila například Facebook nebo Amazon.

Twitter se poslední dobou potýká se zpomalením nárůstu nového počtu uživatelů. Jeho strategií je tak rozšíření nabídky služeb. Nově se chce zaměřit na sport a prvním krokem je získání práv k deseti zápasům americké ligy fotbalu NFL pro nadcházející sezonu, která v USA začíná v září.

Vstup na půdu streamování přenosů přes internet je výhodný i pro samotnou NFL, hledající nové cesty, jak se ještě více přiblížit mladým fanouškům, kteří nemají nebo nesledují televizi. Tímto krokem navíc může propagovat americký fotbal i v zemích, kde diváci nemají jiné možnosti pro sledování zápasů.

Úspěšný test s Yahoo

První úspěšný test už liga provedla v minulé sezoně. Portálu Yahoo umožnila odvysílání jednoho utkání mezi Buffalem a Jacksonville, které se konalo v Londýně, za dvacet milionů dolarů. Navzdory tomu, že přenos byl ve městech obou zúčastněných týmů dostupný i v televizi, přitáhl stream přes 15,2 milionu diváků.

O práva k odvysílání deseti zápasů usiloval ještě třeba Facebook či Amazon, vedení ligy si však vybralo nabídku Twitteru. Detaily smlouvy, včetně sjednané částky, ještě nebyly zveřejněny.

Podobnou dohodu, ovšem na klasické televizní přenosy, už v úvodu tohoto roku podepsaly stanice NBC a CBS, které dostanou v příštích dvou letech shodně práva na deset zápasů. Zaplatí za to dohromady 900 milionů dolarů, což v průměru činí 45 milionů za jeden zápas.