Twitter chce vypadat jako Facebook

Twitter

Twitter Zdroj: Radek Pavlovic, E15

Sociální síť Twitter testuje nový vzhled profilových stránek uživatelů, které se budou podobat vzhledu časových řad většího rivala Facebook. Firma se tak snaží zastavit zpomalování růstu, které jí postihlo v uplynulém roce.

Nový vzhled, který se zatím zobrazuje malému okruhu vybraných uživatelů, zahrnuje širokou fotografii na vrchním okraji stránky a menší profilový obrázek v levém horním rohu, což uspořádání velmi podobné Facebooku, píše server Mashable.com.

Také uspořádání jednotlivých příspěvků se dočká změny. Twitter upouští od přísně vertikálního uspořádání příspěvků a také umožní uživatelům zvýraznit vybrané zprávy. To také znamená odklon od dosavadního výhradně chronologického řazení příspěvků.

Sociální síť připravované změny běžně testuje na menším vzorku uživatelů. Experimenty obvykle zahrnují malou a náhodně vybranou skupinu lidí.

Twitter, který se svými 241 miliony uživatelů dosahuje asi pětiny velikosti Facebooku, na letošek slibuje velké změny. To by mělo přilákat nové uživatele a také přimět ty současné, aby Twitter využívali častěji.

V posledních měsících se Twitter potýká s nízkým zájmem o svou službu. Zatímco ve třetím čtvrtletí loňského roku rostl počet uživatelů o 39 procent, v posledním čtvrtletí tempo růstu zpomalilo na 30 procent. K tomu se přidal mírný pokles četnosti užívání sítě – ze 159 miliard prohlédnutí ve třetím kvartálu na 148 miliard na konci roku.