Twitter zvýšil cenové rozpětí akcií, získá až dvě miliardy dolarů

Twitter, ilustrační foto

Twitter, ilustrační foto Zdroj: skipprichard.com

Internetová společnost Twitter zvýšila cenové rozpětí své primární emise na 23 až 25 dolarů za akcii z dosavadních 17 až 20 dolarů. Společnost by tak nyní mohla z prodeje akcií získat 1,75 miliardy dolarů (kolem 33 miliard korun) a v případě prodeje dodatečného balíku akcií až přes dvě miliardy.

Twitter před dvěma týdny oznámil, že nabídne investorům 70 milionů akcií. Pokud se prodají, budou moci jejich upisovatelé nakoupit dalších 10,5 milionu akcií.

Hodnota celé firmy by při prodeji za maximální cenu mohla podle výpočtu agentury Reuters dosáhnout až 13,6 miliardy dolarů. To je zhruba 13násobek odhadu jejích tržeb pro příští rok a mírně nad současným poměrem hodnoty firmy k jejím tržbám u sociálních sítí Facebok a LinkedIn.

Podle zdroje obeznámeného s nabídkou je emise plně upsána, to znamená, že investoři poptávali více akcií, než firma nabídla. Vedení Twitteru jezdilo minulý týden po Spojených státech a jednalo s potenciálními investory.

Firma také podle zdrojů agentury Reuters chce díky silné poptávce uzavřít úpis akcií již v úterý, o den dříve, než plánovala. Twitter má stanovit cenu pro primární emisi ve středu, přičemž jeho akcie se začnou obchodovat na newyorské burze NYSE ve čtvrtek.

Začátkem října Twitter poprvé zveřejnil své finanční výsledky. Ty ukázaly, že firma v uplynulých letech sice vykazovala silný růst tržeb, ale byla ztrátová. Navzdory tomu je primární emise Twitteru jedním z nejočekávanějších vstupů na burzu od loňského debutu sociální sítě Facebook.

Letošní rok je pro primární emise akcií v USA s podporou růstu akciového trhu nejsilnější od roku 2007. Na akciový trh za celý rok vstoupí kolem 180 firem.

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím si uživatelé mohou sdělovat vzkazy ve zprávách o délce do 140 znaků. Společnost v říjnu uvedla, že má v současnosti přes 218 milionů aktivních uživatelů, kteří posílají 500 milionů zpráv denně. Příjmy firmy pocházejí především z reklamy.