Uber slibuje 50 tisíc nových pracovních míst v Evropě
Firma vznikla v roce 2009 a nyní ve světě rychle expanduje. Aplikace Uber umožňuje zákazníkům, kteří si ji stáhnou do mobilního telefonu, spojit se přímo s registrovanými řidiči, kteří je odvezou na určené místo. Aplikace slouží i jako taxametr a platební nástroj.
Firma se označuje za trh, který přes internet zprostředkovává kontakt mezi řidiči a zákazníky, nikoli za přepravní službu. Uber nyní provozuje svůj systém ve více než 250 městech asi padesátky zemí světa včetně České republiky; zejména v Evropě ale naráží na regulační překážky, odpor tradičních provozovatelů taxislužby a soudní zákazy.
Pochybnosti o bezpečnosti a soukromí
Objevují se například pochybnosti, zda firma v rámci svých služeb dostatečně zajišťuje bezpečnost a soukromí cestujících. Například indická metropole Dillí loni v prosinci zakázala fungování služby Uber kvůli tomu, že byl jeden z jejích indických řidičů obviněn ze znásilnění mladé pasažérky.
„Chceme v roce 2015 vytvořit nové partnerství s městy v Evropské unii,“ prohlásil Kalanick. „Pokud nalezneme potřebné regulační podmínky, můžeme slíbit pracovní místa a méně dopravních zácp,“ dodal.
Šéf Uberu tak podle agentury Reuters zaujal smířlivější postoj k úřadům, které dosud často ostře kritizoval za byrokracii a regulaci. Ta podle něj chrání tradiční taxikářské služby a blokuje rozvoj alternativních způsobů přepravy.
Firma za 40 miliard dolarů |
---|
Firma Uber, která byla založena v San Francisku v roce 2009, zažila v poslední době obrovský rozmach a její tržní hodnota se vyšplhala již na 40 miliard dolarů. Aplikace Uber umožňuje zákazníkům, kteří si ji stáhnou do mobilního telefonu, spojit se přímo s registrovanými řidiči, kteří je odvezou na určené místo, a slouží i jako taxametr a platební nástroj. |
Proti službám Uberu se vzedmula vlna odporu mezi tradičními taxikáři, kteří si stěžují, že jejich konkurenti nemusejí na rozdíl od nich platit licence a dělat si zkoušky. V Německu soud v září fungování služby Uber zakázal s tím, že jde o nekalou konkurenci běžné taxislužby. |