Uber v Indii nastartoval boom malých automobilů. Přitom chtěl auta dostat z ulic
Od dubna letošního roku vzrostly v Indii prodeje vozů určených pro taxikáře o 7,5 procenta. Například automobilka Maruti Suzuki zvýšila prodeje „taxikářského“ sedanu Dzire Tour o rekordních 152 procent. Výkonný ředitel značky RS Kalsi to přisuzuje právě Uberu.
Zvýšený zájem eviduje také automobilka Toyota. Prodeje sedanu Etios, který rovněž slouží především taxikářům, vzrostly o 28 procent. Značka už kvůli tomu upravila cenu vozu, ta nyní začíná na 600 tisících rupií (zhruba 9400 dolarů).
Čtyřiadvacetiletý Sushil Rajak opustil velkou firmu, koupil si auto a stal se taxikářem Uberu. „Místo toho, abych se každý měsíc ptal na výplatu, jsem svým vlastním šéfem,“ vysvětluje pro Bloomberg.com. „Pokud budete tvrdě pracovat, všechny odměny jsou vaše.“
„Líbí se mi, že jsem sám svým pánem. Mnoho mých přátel také začalo jezdit pro Uber,“ potvrzuje další čerstvý řidič Uberu Sultan Inamdar. „Stresuje mě jedině, abych denně měl dostatek jízd.“
Uber expanduje do dalších indických měst
Uber odmítl komentovat svůj vliv na indický automobilový průmysl. Služba nicméně oznámila, že díky své popularitě urychlí své plány na rozšíření do menších měst v Indii.
V červenci letošního roku společnost Uber oznámila, že do svého indického byznysu investuje další miliardu dolarů. V Indii vidí velký potenciál, začátkem příštího roku by zde měl Uber dosáhnout milionu cest denně. „Zaměřujeme se na vybudování velké služby pro stovky milionů Indů,“ uvedl generální ředitel Uberu Travis Kalanick.
Uber funguje ve 22 indických městech |
---|
Uber má v Indii kolem 150 tisíc řidičů a podíl na trhu ve výši přibližně 35 procent. Samotná společnost nedávno oceněná na 50 miliard dolarů v blízké budoucnosti očekává, že její indický byznys přeroste svou velikosti domácí americký trh. |
Uber tento týden oznámil expanzi do dalších čtyřech indických měst - Guwahati, Nashik, Thiruvananthapuram a Vadodara. Služba tak funguje už ve 22 městech. |