Údržba nádraží bude stát dráhy o 300 milionů korun méně, než čekaly
„Tato cena je velmi příznivá vzhledem k tomu, co jsme odhadovali na začátku,“ uvedl Joklík. Zakázky potrvají od letošního července do konce roku 2011. Kolik stála údržba v minulém období, dráhy nesdělily. Vítězi v šesti drážních regionech se staly firmy Okin Group, Sežev-Reko, Chládek a Tintěra, AB Facility, Edikt a Via-Alfa. Údržbu tak budou zajišťovat v podstatě stejné firmy jako dosud, pouze firma AB Facility vytlačila z Prahy Okin Group. O nemovitosti Českých drah se v jednotlivých oblastech starají organizační jednotky zvané Regionální správy majetku (RSM). Ty nemají dělníky na údržbu, drobné opravy nebo havarijní zásahy, a proto práce zadávají externím firmám. Nádraží dráhy dostaly do vínku při svém vzniku v roce 2003, kdy se dělila státní organizace České dráhy na ČD a.s. a Správu železniční dopravní cesty, která vlastní koleje. Nádraží v majetku drah jsou trnem v oku konkurenci, podle které tím ČD získaly neprávem výhodu na trhu.