Většina e-shopů porušuje předpisy, ČOI rozdala pokuty za 1,5 milionu

Obchody často neposkytují zákonem stanovené informace, případně poskytují neúplné nebo zavádějící údaje, které mohou zákazníka při rozhodování ovlivnit. V mnoha případech chybí informace o podmínkách reklamace, o čtrnáctidenní lhůtě pro odstoupení od kupní smlouvy nebo o možnosti řešit případné spory mimosoudní cestou.
Inspektoři se při kontrolách zaměřili na problémové internetové obchody a na podněty spotřebitelů. Ve druhém čtvrtletí ČOI evidovala 1380 spotřebitelských podání týkajících se e-shopů. Většina z nich ale nebyla v kompetenci inspekce a proto byly předány příslušným dozorovým orgánům.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o oblast obchodování, která se stále rozvíjí a spotřebitelé stále více prostřednictvím internetových obchodů nakupují, bude těmto kontrolám věnována zvýšená pozornost i v následujícím období,“ uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.