Vyrazí na Táborské okruhy
Hrozen cyklistů se přetlačuje o nejvýhodnější pozici před cílovou rovinkou. Stačí i minimální kontakt, a hned jich může několik ležet v ostré zatáčce na zemi. Takové drama bude k vidění v areálu Komora na sídlišti Nad Lužnicí. Zhruba desetkrát za hodinu. Ve středu 13. dubna totiž začínají Táborské okruhy, cyklistický závod na asfaltovém oválu. Každým pátým průjezdem cílem sbírají čelní jezdci body do celkového hodnocení. Okruhů je pro muže i juniory padesát, pro ženy třicet a měří téměř kilometr. Podobné kritérium je už zaběhnuté v Plzni na Lopatárně. Cyklisté z jiných týmů prý už sondují, jestli Táborské okruhy budou podobné.
„Zásadní rozdíl je v tom, že na Komoře půjde víc o techniku. Třeba poslední zatáčka před cílovou rovinkou je hodně ostrá a hrozí v ní pády. Kdo chce uspět, musí ji projet ve velké rychlosti a ideálně se soupeře chytit před spurtem do háku,“ vysvětluje táborský cyklista David Kášek. Se zatáčkou se sám dlouho vyrovnával. Podle něj z ní mají nejmenší strach Martin Bína a mladá naděje táborského cyklokrosu Jakub Skála. „Vlítnou do ní doslova bezhlavě,“ dodává Kášek.
S trenérem Stanislavem Bambulou se shoduje na tom, že závod vezme cyklistům hodně energie. Záleží totiž i na síle větru a na Komoře fouká většinou proti směru jízdy. Navíc se dá předpokládat vysoký rychlostní průměr závodníků. Někde kolem pětačtyřiceti kilometrů za hodinu. Na spurtech v cílové rovince dokážou kmitat pedály až sedmdesátkou. Řečeno cyklistickou hantýrkou, většina z nich přijede na pásku pěkně prošitá.
Cyklo Team Tábor trénuje na sídlišti pravidelně jednou týdně. Vždy ve středu od čtyř do šesti odpoledne je tak hlavně rekreačními bruslaři oblíbený ovál uzavřený. „Z bezpečnostních důvodů to jinak nejde. Ale z hobby cyklistů se může připojit každý, kdo si troufne a aspoň trochu zná, jak se jezdí v balíku,“ říká Bambula. Káškovi ani ostatním profesionálům amatéři nevadí. „Naopak je vítáme,“ říká.
Nejen první závod Táborských okruhů zaznamená premiéru. Přímo na domácí půdě bude místní tým k vidění v nových, žlutobílých dresech. Jinde se s nimi mohli diváci i soupeři už seznámit.
„Chodí za námi a tradičně nás oslovují Budvaráci. To už teď neplatí. Je to pro ně nezvyk. Ale my jsme z dresů nadšení,“ říká Kášek.
Tým má už definitivně podepsanou smlouvu s novým hlavním sponzorem Phoenix Zeppelin, což se promítlo i do barevné změny úboru.
Cyklisté je ve většině případů poprvé vyzkoušeli na nedávném soustředění v Itálii. Za devět dní našlapali zhruba kolem čtrnácti set kilometrů.
Další novinkou táborského týmu je v letošní sezoně intenzivnější spolupráce s pražským doktorem Karlem Martínkem.
„Pravidelně k němu budeme jezdit. Zhodnotí dopad tréninku na náš fyzický stav a aktuální vývoj formy. Několikrát přijede do Tábora i on,“ říká Kášek.
Nejvíc je prý zvědavý na zátěžový test, který se bude odehrávat nejspíš v jednom z táhlých chyšeckých kopců.