Vznikne světový herní gigant. Activision Blizzard koupí Candy Crush

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Activision Blizzard

Americký výrobce videoher Activision Blizzard koupí svého britského soupeře King Digital Entertainment, tvůrce populární hry pro mobilní telefony a tablety Candy Crush, za 5,9 miliardy dolarů (144,9 miliardy korun). Oznámila to v pondělí společnost Activision, která je vydavatelem populárních videoher Call of Duty či World of Warcraft. Obchod má posílit její nabídkovou škálu her.

Activision zaplatí za jednu akcii King 18 dolarů v hotovosti, tedy o 16 procent více než pondělní závěrečná cena na burze.

Transakcí vznikne nový světový gigant na trhu elektronických her, který bude mít měsíčně více než půl miliardu aktivních uživatel ve 196 zemích světa, uvedla podle agentury AFP Activision.

King, který vytváří hry pro mobilní zařízení a sociální média, bude fungovat jako nezávislá provozní jednotka pod vedením svého generálního ředitele Riccarda Zacconiho.

Zákazníci dávají stále častěji přednost hraní her v chytrých telefonech a v počítačových tabletech před herními konzolemi. Vydavatelé videoher tento posun sledují a přesouvají se od klasického prodeje videoher směrem k výnosnému digitálnímu trhu, napsala agentura Reuters.