Z Písku do Milevska pojede noční vlak

Od 13. prosince začne platit nový jízdní řád vlaků. Z Písku pojede poslední spoj na Milevsko déle. Večerní vlak v opačném směru ale zruší.

Sedmnáctiletý Ivan Radosta z Milevska jezdí často do Písku. Ve městě se mohl zdržet jen do půl osmé večer. To mu totiž jel poslední vlak domů.

Od 13. prosince se tu může zdržet déle. Vlaky začnou jezdit podle nového jízního řádu. Z Písku do Milevska jeden spoj přibyde. Poslední vlak tak pojede v půl jedenácté večer. „Je to fajn. Nemohl jsem si v Písku zajít třeba do kina, protože už bych se nedostal domů,“ poznamenal Ivan Radosta.

Změnu přivítají i ti, kteří do Písku dojíždí za prací. „Znám lidi, kteří nemohli ve městě pracovat proto, že by se neměli jak dostat z odpolední směny. Teď to budou mít snažší,“ říká Lenka Habartová.
Osobní vlaky, které cestující využívali málo, naopak z jízdního řádu zmizí. Poslední spoj z Milevska do Písku jezdil v půl desáté. Od 13. prosince pojede už jen po půl osmé večer.

„Snažíme se, aby vlaky jezdily v celém kraji po celý den pokud možno v pravidelných intervalech. Tedy ne aby byly v určitém období zhluky a v jiném nejel spoj dlouho žádný. Večerní vlak z Milevska byl využívaný málo. Ani zaměstnanci největšího podniku, závodů na výrobu vzduchotechnického zařízení (ZVVZ), ho nevyužijí. Nepracují na směny,“ vysvětluje ředitel Krajského centra osobní dopravy Jiří Kafka. České dráhy zajišťují některé spoje na základě požadavků krajského úřadu. „Ten objednává většinu vlaků vedených po svém území. Dráhám hradí i ztráty, pokud je prokáží,“ popisuje Kafka. Kde vlak přibyde, ubyde, nebo jej nahradí autobus, záleží na více faktorech.

„Kraj dělá několikrát do roka průzkum, kdy počítá cestující. Roli hraje i posun příjezdu jiného vlaku, třeba rychlíku, aby zůstaly přípoje, nebo uzavření a otevření nějaké továrny a podobně,“ říká mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.