Začala dostavba dálnice D8, hotova má být v roce 2014

Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) začalo s dostavbou chybějícího úseku dálnice D8 mezi Prackovicemi a Řehlovicemi přes České středohoří za přibližně 12 miliard Kč. ŘSD tím navazuje na rozhodnutí Ústeckého kraje, který zamítl odvolání ekologů proti stanovisku o posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Současně je na 14. května plánováno uvedení do předčasného užívání úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou, uvedlo ŘSD.

Stavba chybějícího úseku je rozdělena do šesti samostatných částí, které byly vysoutěženy a jsou realizovány jako jeden dálniční úsek Lovosice – Řehlovice. U samostatných částí se původně předpokládalo zprovoznění jako celku, s ohledem na stávající situaci však bude stavba zprovozněna ve dvou etapách, a to nejprve v úseku od mimoúrovňové křižovatky Lovosice po mimoúrovňovou křižovatku Bílinka (asi 3,8 kilometru a následně ve zbývající části, tedy od mimoúrovňové křižovatky Bílinka po mimoúrovňovou křižovatku Řehlovice.

Dokončením stavby Lovosice – Řehlovice dojde k propojení stávajících úseků dálničního tahu D8, a to Doksany – Lovosice a navazujících úseků Řehlovice – Trmice a Trmice – hranice ČR/SRN. Po zprovoznění tohoto dálničního úseku dojde k přesunu podstatné části intenzit ze stávajících tras silnic I/8 a I/30 na dálnici D8 a obě silnice první třídy budou určeny pouze pro místní dopravu. „Předpokládá se dle zpracovaných modelů dopravy, že z obou úseků zcela zmizí tranzitní doprava, která těmito úseky dnes pouze projíždí. V dotčených obcích na obou jmenovaných komunikacích se pak předpokládá úbytek intenzit dopravního proudu o 11 000 – 13 000 vozidel za 24 hodin.