Začne boj o parkovací místa
Přes den opatrně, večer s baterkou v ruce. Tak chodili Prokopovou ulicí její obyvatelé. „Stavba byla nezabezpečená a neosvětlená, chodili jsme tu s baterkami jako v oraništi,“ vzpomínají lidé na nedávnou dobu. Teď čekají, kdy stavební firma po zimě zahájí práce a kdy je dokončí. Rekonstrukce ulice měla trvat čtyři měsíce, protáhne se ale skoro na rok. Co na ní obyvatelům vadí?
1. Petr Beran
Rekonstrukce ulice, kde bydlí, vadí Petru Beranovi natolik, že chce spolu s dalšími lidmi sepsat petici. Nelíbí se jim osvětlení i úbytek míst k parkování. „Někde jsem četl, že naše ulice přijde o šest parkovacích míst, ale já to odhaduji spíš na několik desítek. Nakonec se o ně popereme,“ říká a nechápe, k čemu budou široké chodníky.
Jako podnikatel se někdy vrací v noci a to už bývá všude plno. „Jednou jsem musel nechat auto vedle v Žižkovce, spadl mi na něj sníh ze střechy a rozbil mi přední sklo,“ poukazuje na to, že každý chce parkovat blízko svého domu.
Nedovede si představit, jak bude fungovat stání na parkovací hodiny, které má být po pravé straně ulice, a vzpomíná, jak to bylo pro obyvatele dvacítky domů předtím. Užší chodníky a parkování v obou směrech. Za sebou i šikmo.
2. Pavel Malina
Pavel Malina je majitelem prodejny s hudebními nástroji. Obchodu, kam lidé musí většinou autem. „Vadí mi, jak se stavba vleče a jak to poškozuje podnikatele. Mělo být hotovo 15. listopadu. Pak zjistili, že to nestihnou, tak termín prodloužili do 16. prosince. Ale najednou stavbu zazimovali,“ zlobí se.
Doplácí na to také tím, že zákazníci neustále z nedodělané ulice nosí do obchodu bahno na botách.
3. Jaroslav Sebera
Bývalý stavební technik Jaroslav Sebera má na opravu ulice jiný názor. Je vcelku spokojený. „Bydlím ve spodní části a tu naštěstí stihli do konce loňského roku dodělat. I když je pravda, že ještě není v celé její délce průjezdná,“ říká. Ale stačí mu, že pro místní je odshora od Žižkovy ulice vjezd povolený. Práce stavebních firem sledoval a hodnotí je jako přiměřené. „Musím říct, že dělníci, kteří dělali výkopy, makali od rána do večera. Mám jen dvě připomínky. První firma, kterou byl subdodavatel, byla špatně vybraná. A kamennou dlažbu mohli dotáhnout až ke garážím. Ještě před nimi začali pokládat betonovou. Šlo by asi jen o dvacet metrů,“ dodává.