Zájem o tablety klesá, zákazníci čekají na nový iPad

iPad

iPad Zdroj: profimedia.cz

Celosvětový prodej tabletů se ve druhém čtvrtletí zpomalil a proti předešlým třem měsícům klesl. Příčinou oslabení trhu bylo to, že Apple oproti očekávání nepřišel s novým modelem svého iPadu, který založil kategorii tabletů a stále v ní udává trend. Uvedla to výzkumná společnost IDC.

Od dubna do června výrobci v celém světě dodali do prodejen 45,1 milionu tabletů, o zhruba deset procent méně než v prvním čtvrtletí. V meziročním srovnání však byl prodej tabletů o téměř 60 procent vyšší.

Apple uváděl na trh nový model iPadu obvykle na jaře, tyto akce ale nyní firma přesunula na podzim. Konkurenti Applu v čele s jihokorejskou Samsung Electronics sice s novými produkty na jaře přišli, jejich nové tablety však nepovzbuzují poptávku tolik jako nový iPad.

Nový iPad „vždy vyvolává zájem o kategorii tabletů, což značně pomáhá jak Applu, tak jeho konkurentům,“ sdělil ředitel výzkumu IDC Tom Mainelli.

Podle Maineliho se oslabení trhu prodlouží do třetího čtvrtletí, v posledních měsících roku však prodej tabletů opět oživí. Vedle nového iPadu se čeká nová verze přístroje Kindle Fire od Amazon.com a Google by měl na trh uvést nový model tabletu Nexus.

Lídrem trhu zůstává Apple, který ve druhém čtvrtletí dodal do prodejních sítí 14,6 milionu tabletů. Firma však předminulý týden ve čtvrtletních výsledcích uvedla. že v meziročním srovnání to znamenalo pokles o 14 procent. Podle IDC podíl Applu na trhu tabletů klesl na 32 procent z 60 procent o rok dříve.

Samsung, který vyrábí tablety a chytré telefony řady Galaxy, zvýšil prodej téměř čtyřnásobně na 8,1 milionu. Jeho podíl na trhu se tak zvýšil na 18 procent ze 7,6 procenta ve druhém čtvrtletí minulého roku.

Trojkou světového trhu tabletů je tchajwanský AsusTek Computer, který prodal dva miliony těchto přístrojů. Následovala čínská Lenovo Group s 1,5 milionu prodaných tabletů a tchajwanský Acer s 1,4 milionu. Z první pětky vypadl Microsoft se svým tabletem Surface i společnost Amazon.com.