Zpět do tramvají. Končí sezona letních výluk

Komplikace jsou pryč. Do Braníka, Podbaby a Radlic budou opět jezdit lidé po kolejích.

Prvního září se život v Praze vrátí do starých, přesněji řečeno, do nových kolejí. Na obvyklé trasy opět vyjedou po letních výlukách tramvaje. Jen jediná trať zůstane uzavřena, z Braníka do Modřan.

„Od 1. září zprovozníme úsek Výtoň – Nádraží Braník. Pak bude pokračovat rekonstrukce tramvajové trati a mostní estakády u Nádraží Modřany s výlukou úseku Nádraží Braník – Sídliště Modřany,“ popisuje situaci mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Od začátku školního roku se tak podle Vysoudilové vrátí tramvajový provoz na všechny části opravené trati podél Vltavy, do okolí zastávky Staroměstská, mezi Čechův most a Národní divadlo a mezi Malostranskou a Staroměstskou. Současně se zkrátí přerušení tramvajového provozu z Výtoně do Modřan.

Opravy skončí i v Radlicích. Tramvajová linka číslo 7 se vrátí na trať mezi zastávkami Na Knížecí a Radlická, kde dělníci opravovali koleje od první poloviny srpna. „Kvůli havárii vodovodního potrubí se na trati propadla vozovka a kolejiště,“ vysvětluje příčiny opravy Vysoudilová.

Tramvají do Podbaby

Od začátku září se vrátí tramvaje na trať do Podbaby, kde dopravní podnik dokončí prodloužení tratě k plánované železniční stanici.

Práce na opravě a prodloužení trati v Podbabě začaly na začátku letošního roku, ale kvůli archeologickému výzkumu trvají zhruba o dva měsíce déle. Stavba by měla stát zhruba 282 milionů korun. „Od 1. září bude do Podbaby opět jezdit linka 8 a dočasně také linka 2,“ uvedl mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Podle něj dojde i k úpravě některých zastávek. Zastávka Lotyšská ve směru do centra se posune blíže ke stejnojmenné zastávce ve směru z centra. Nové zastávky vzniknou mezi ulicemi Pod Juliskou a Ve Struhách.

Z dalších projektů na prodloužení tramvajových tratí je podle šéfa Dopravních cest Tramvaje pražského dopravního podniku Jana Šurovského nejdále záměr na prodloužení tramvajové tratě z Barrandova k severnímu okraji Slivence.

Podle Šurovského projektanti v současné době pracují také na možném prodloužení tratě za konečnou Divoká Šárka. Trať by odtamtud vedla Vlastinou ulicí na sídliště Dědina. O tomto záměru se mluvilo i v souvislosti s možným vedením tramvají až k ruzyňskému letišti.

Za dva roky se také Pražané dočkají otevření nového mostu do Troje, který nahradí stávající provizorní most, kterému lidé pro jeho hlučnost přezdívají Rámusák.