Daniel Novák: Tuneláři ve zbrani

Tabule s nápisem Zde stavěla Skanska na úseku dálnice D1 Kroměříž - Hulín na snímku ze 17. března.

Tabule s nápisem Zde stavěla Skanska na úseku dálnice D1 Kroměříž - Hulín na snímku ze 17. března. Zdroj: CTK

Nad produkcí PR agentur lze někdy jen němě žasnout. Například tento týden přišla novinářům tisková zpráva, že členové jistého podnikatelského klubu „měli jedinečnou příležitost zažít výstavu umělce Karla Malicha v Jízdárně Pražského hradu, a to mimo návštěvní hodiny“. Fajn.

Ve vyhladovělém stavebnictví zuří boj o zakázky. Hlavními protagonisty jsou nyní Skanska a Metrostav. V Česku Skanska prohrála u antimonopolního úřadu další kolo bitvy o miliardovou zakázku na výstavbu koridoru u Plzně. Skanska tvrdí, že vítězný Metrostav nedodržel podmínky zadávací dokumentace.

Přesně v opačném gardu probíhá souboj obou firem na Slovensku. Stejně jako u Plzně jde také u Slováků o tunel.

Jen dálniční a miliard tam lítá ve vzduchu ještě více. V tomto případě ovšem vyhrála Skanska. Druhý Metrostav se sesterským Doprastavem se nedaly a světe div se — tvrdí, že řešení Skansky na stavbu tunelu Višňová neodpovídá zadávací dokumentaci. Schválně, s čím rivalové vyrukují příště. Možná to bude další tunel.

Od tunelů je to kousek k pražskému magistrátu. Majitel Škodova paláce, který si radnice hlavního města za dvě stě milionů ročně pronajímá, hrozí arbitráží. Důvodem je žaloba, kterou město podalo na údajně předražený nájem. U jeho sjednání byl za radnici Pavel Bém, za pronajímatele Sebastian Pawlowski. Uvidíme, na čí hlavu padne případné obvinění. Od vývoje kolem Opencard víme, že to může být ledaskdo.