David Klimeš: Fejka ne, ombudsmana ano

Petr Fejk přišel o výnosné drážní rito, které pro něj vymyslel Vít Bárta. Nový ministr dopravy Radek Šmerda jednal správně, když Fejka propustil. Snad jen to odstupné na cestu nemusel Fejk dostat.
Co se ale stane se samotným postem drážního ombudsmana? Tragikomický začátek ještě nedokazuje jeho nepotřebnost. Takový koncern Deutsche Bahn má na stížnosti celý tým profesionálů a navrch ještě nezávislého ombudsmana. Nestranný zkušený právník se už dráhám několikrát osvědčil nejen při složitých stížnostech, ale především při nehodách, kdy rozrušený volající chce jednat s někým mimo dráhy.
Kontaktní formulář a telefonní operátorky, které stejně smějí jen poradit s jízdním řádem, to je pro podnik s tolika zákazníky, jako mají České dráhy, opravdu málo. Ministr dopravy má pravdu: Myšlenka ombudsmana byla za jedna, provedení za tři. Rušení potřebného postu nebo jeho obsazení subalterním drážním úředníkem by bylo ale za pět.