Die Tageszeitung: Ženy do vedení!

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Dlouhá řada žurnalistek se v dopise svým šéfům dožaduje ženských kvót v mediálním průmyslu. Proč? Protože Maybritt Illnerová a Anne Willová zjistily, že zastoupení žen ve vedení redakcí je stejně bídné jako ve vedení podniků zahrnutých v indexu DAX. Když novináři na vedoucích pozicích popisují svá média, bývá to komické.

Gabor Steingart, šéfredaktor Handelsblattu, například tvrdí, že „kultura v ekonomických a finančních novinách připomíná kulturu westernového country klubu – je cítit po biftecích, country hudbě a pánském humoru“.

Jinými slovy, média jsou říší zpátečníků. Překvapuje ještě někoho, že ženy nechtějí v takovém prostředí pracovat? Ale na obzoru svítá. Protože dnešní muž už nechce být jen samec, chce také jít s dobou. A to lze jenom spoluprací se ženami.
Lepší komunikace, mnohostrannější pohled na věc a ano, existují také čtenářky, které by na kulhajícím trhu neměly být zanedbávanou cílovou skupinou.