Tisíc čísel deníku E15

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15

Když jsme se počátkem podzimu 2007 pouštěli do příprav deníku Mladá fronta E15, vypadal svět i Česká republika jinak. Tuzemská ekonomika rostla o dnes již nepředstavitelných 6,6 procenta, rozpočet měl díky vysokému výběru daní nižší než naplánovaný deficit a podnikatelé a analytici se předháněli v argumentaci, proč nehrozí převalení hypoteční krize z Ameriky za oceán.

Během pár měsíců bylo všechno jinak: novou realitu a její pravděpodobné dopady na Česko jsme patrně popisovali dobře. Jeden tehdejší výrazný vládní politik odmítl deníku E15 poskytnout interview s tím, že s listem, který straší nebezpečími, jež nehrozí, se nebude bavit.

Pak začaly přicházet další úspěchy, které jste již jako čtenáři mohli na našich stránkách zaznamenat: odhalení, že za tehdejším silným zhodnocováním koruny stojí zajišťovací operace ČEZ, odhady, na kolik desítek miliard přijde české daňové poplatníky podpora solárního boomu, jaká budoucnost čeká například České aerolinie nebo developery, informace, že středoevropské bankovní skupiny budou muset odepsat hodně z ceny, za kterou své pobočky v Rumunsku či na Ukrajině nakoupily – nebo také zprávy o tom, co všechno kupují či prodávají Petr Kellner, Andrej Babiš, Karel Komárek či Pavel Sehnal. Nekonečný příběh o prodeji bitevníků L-159. Prostě exkluzivní a srozumitelně psané zprávy z oblasti financí, energetiky, dopravy, realit a zemědělství doplněné o pohled do zahraničí a o to jen skutečně důležité z domácí politiky.

Stránky některých vydání z té doby samozřejmě působí úsměvně. Tak třeba na tuzemské burze mělo být podle odhadů šéfa burzy v současnosti již minimálně dvojnásobné množství akcií a Miroslav Kalousek s koncem mandátu vlády Mirka Topolánka plánoval odejít z politiky.

Krize mnohé změnila, často k horšímu. V jednom ale deníku E15 pomohla. Ekonomické informace zasazené do souvislostí začaly být výrazně žádaným zbožím.

Již po necelém roce jsme se díky tomu stali nejčtenějším listem pražských administrativních center a začali pomýšlet na expanzi. Z malých bezplatných pražských novin s ještě menším webem se během čtyř let stal dospělý deník s celostátní kombinovanou distribucí, lifestylovou přílohou a se silným zastoupením na webu, ale i v platformách, jako je iPad, iPhone a Kindle.

V inovacích pokračujeme a během pár měsíců se můžete těšit na další novinky. Pouštět se do nich můžeme jen díky podpoře našich čtenářů. Díky i vám za ni.

Tomáš Skřivánek ředitel divize E15 a šéfredaktor