Jan Šindelář: D1, ČSA a volby

Prodej ČSA

Prodej ČSA Zdroj: ctk

Dopravní novináři se museli včera rozdvojit. Ve Strakově akademii slavnostně podepisoval prezident Korean Air smlouvu, kterou se definitivně zavázal ke vstupu do ČSA, a ve stejný čas ministr dopravy oznamoval zahájení rekonstrukce D1.

Dokončení privatizace Českých aerolinií je pro vládu nečekaným úspěchem, a to i v celoevropském měřítku. Ještě před několika málo lety ČSA rušily jednu linku za druhou a na jejich přežití by nikdo nevsadil ani zlámanou grešli. Dnes chystají nákup letadel i novou linku do Soulu. Renomovaný partner z východní Asie dodává české minifirmě světový lesk.

Českým voličům bude ovšem zřejmě bližší košile v podobě klíčové D1. Pokud skutečně v příštích dnech na dálnici vypukne dopravní peklo, jak předpovídají někteří škarohlídi, tak to ve volbách vládě spočítají.

A to přesto, že na velkou část problémů svou nečinností zadělaly vlády minulé včetně těch sociálnědemokratických. Proto dnes například chybí silnice R35, která dávno měla „dé jedničku“ dublovat. Jestliže ministerstvo dopravy rekonstrukci dálnice organizačně nezvládne, dodá opozici k již dávno odevzdaným trumfům další. A zásadní.

Počet hodin strávených v koloně na rozpáleném asfaltu může rozhodovat o tom, zda ODS přežije, či skončí v propadlišti dějin. A to i kdyby se vláda přetrhla v propagaci nové letecké linky do Soulu, jako že zatím spíš tento svůj úspěch tají.