Jan Šindelář: Není, kdo by sklidil

Na výsluní se proto hřeje Státní pozemkový úřad, který pouze administruje dříve dosaženou dohodu. I proto dáváme níže šipku vzhůru poslednímu ministru dopravy Antonínu Prachařovi.
Vládní otloukánek schytal v poslední době kritiku ze všech stran. Nikdo ale nemůže popřít, že konečné dohody bylo dosaženo za jeho působení a s jeho přispěním.
Další dvacetiletou kauzou, která se právě završuje a končí téměř šťastně, je příběh pendolin. České dráhy v týdnu poslaly bance poslední splátku úvěru z devadesátých let. Kvůli původní sázce na českou cestu a utopené miliardě v ČKD však máme pouze sedm souprav místo deseti za stejnou cenu.
Doba naštěstí pokročila a česká cesta už není nutně cestou do pekla. Nové lokomotivy pro ČD z plzeňské Škody jezdí, i když stále nemají všechna povolení. Vývoj je to veskrze optimistický. Zatímco před dvaceti lety znamenal nákup špičkového vlaku u tuzemského výrobce sypání peněz do černé díry, dnes už znamená pouze dlouhé čekání. Za dalších dvacet let už vše půjde jako na drátkách.