Trend, co vydělá balík

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia

Každý má někdy pocit, že nové vynálezy, strategie či móda jsou trvalé. Nebo alespoň dlouhodobé. Jenže náhle se zjeví nová technologie, nový trend a ten starý čeká smrt. A firmu, která se nepřizpůsobí − třeba proto, že do staré technologie investovala příliš mnoho peněz − ztráta.

Vše už bylo vynalezeno. Nic nového vynaleznout nejde, prohlásil podle legendy v roce 1899 komisař amerického patentového úřadu Charles H. Duell. Kde je dnes konec technologiím nedávné doby, jako byly mikrokazety, pagery? Kde jsou tablety, na které se ještě nedávno přísahalo jako na budoucí náhradu notebooků či osobních počítačů? Přežívají už spíše jen jako hračky pro děti.

Přehrávání hudby z walkmanů vytlačily mobily stejně jako levné fotoaparáty a videorekordéry. Na českém Twitteru nedávno nasbíral stovky lajků tweet uživatelky @nevtipna ve znění „Vypalovat dneska cédéčko, to je jak provádět staropohanskej rituál. Skoro čekám, kdy mě Windows vyzve, abych podřízla kozu.“ Také pořád máte doma cédéčkový archiv? Diplomku na disketě? A co filmy na DVD ve věku Netflixu a HBO Go?

Kouzlo načasování

Technologie stojící za těmito produkty byly ve své době přelomovými vynálezy, které přinesly miliardové byznysy. Ve své době. O to právě jde. Trendy jsou potvora.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!