Zápisník Jana Novotného: Vypečený jednorožec Rohlík je nejnadějnější český export

Rohlik.cz

Rohlik.cz Zdroj: ČTK/Fotobanka ČTK/Ruml Miloš

Česko tak dlouho čekalo na svého prvního startupového jednorožce, až se jeden vypekl dozlatova. Digitální supermarket Rohlík Tomáše Čupra přesáhl hodnotu miliardy dolarů a je dnes nejnadějnějším českým exportem.

Češi zatím přihlíželi náletu německých potravinářských řetězců a nedokázali vybudovat vlastní velkou značku, na rozdíl třeba od maďarsko-chorvatsko-slovinského kolosu AgrokorMercator. Při disrupci trhu s potravinami ale Němci a Rakušané zaspali a ve Vídni dnes vozí potraviny objednané online hlavně Billa a český Rohlík.

Ten má teď šanci vyrůst v jednoho z dominantních evropských hráčů. Ale nejdřív se musí na Západě stát lovebrandem. Pokud Čupr začne psát své ostré tweety i v angličtině, úspěch je zaručen.