Zápisník Jana Šindeláře: Mýto na okreskách

dálnice, silnice

dálnice, silnice

dálnice, silnice, doprava
Silnice R4 z Prahy do Příbrami
Nizozemské silnice jsou podle bezpečnostních auditů nejlepšími v Evropě
Nově vznikly také silnice navazující na most
Silnice I/52 bude nadále tvořit základ silničního spojení z Brna do Rakouska
7
Fotogalerie

Ministerstvo dopravy zamýšlí rozšířit síť silnic, kde se platí mýtné. Vláda tento záměr vzala na vědomí s tím, že ministerstvo brzy přijde s potřebnou analýzou. Ta ukáže, kam až se vyplatí s mýtem zajít. Zajímavé je, že materiál pro vládu už rovnou hovoří o 850 až třech tisících nově zpoplatněných kilometrech. Budeme tedy analyzovat, ale raději v jasně daných mantinelech.

S blížícím se startem EET se jeden nemůže zbavit dojmu, že jde o pokus velkých odrat malé. Nejrůznější operátoři celkem logicky nechtějí prodat kasu a zmizet, nýbrž zásadně žádají po živnostnících každoměsíční paušál. V byznysu je třeba dlouhodobá jistota, nárok mají ale jen vyvolení.

Se zvýšením cen autorsko-predátorských svazů to bude pro řadu kaváren a hospod smrtící. Otázkou je, kde vězí umělci a pravidelní pořadatelé veřejných výzev, když je pod palbou kavárenské a hospodské kulturní podhoubí národa. Možná nemohou křičet, neboť jsou přisátí ke stejnému prsu jako výše zmínění.

Na Pražském hradě se opět mává čínskými prapory. Investicemi se na čínském fóru chlubí především skupina CEFC, která údajně už v tuzemsku investovala 23 miliard korun, například do piva nebo fotbalu. Spíše než o investicích by ale bylo lépe hovořit o útratách. Tahle čínská show totiž více než co jiného připomíná nákupy křišťálu čínskými turisty v Celetné.