Poptávka po elektromobilech začíná být enormní. Po startu dotací se zdvojnásobila, říká Vacek z VWFS

Václav Vacek - vedoucí e-mobility ve Volkswagen Financial Services

Václav Vacek - vedoucí e-mobility ve Volkswagen Financial Services Zdroj: Štěpán Svoboda

V polovině letošního března odstartoval program Elektromobilita, který iniciovalo ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci Národní rozvojovou bankou. Tento program má za cíl podpořit nákup elektrických a vodíkových vozidel do českých firem s využitím evropských peněz z Národního fondu obnovy. O tom, jak po zahájení programu zrychlila elektrifikace firemních vozových parků, mluvil v podcastu Business Club Václav Vacek, vedoucí e-mobility ve Volkswagen Financial Services.

Podle něj zájem o elektrifikaci firemních flotil stále stoupá, a to hlavně kvůli zavádění ESG reportingu, kde firmy musí reportovat svou uhlíkovou stopu. „Poptávka po bezemisních vozidlech začíná být enormní a od začátku programu je dokonce dvojnásobná. Za posledních čtrnáct dní máme přes sto uzavřených smluv.“

Mluvili jsme i o preferencích firem při výběru elektrických vozidel do firemních flotil a o tom, jaké faktory, jako je cena, dojezd, či technické parametry, hrají největší roli při rozhodování fleet manažerů. Zatímco zájem o levnější čínské elektromobily roste, podle Vacka stále převažují koncernové značky jako Škoda nebo Volkswagen.

Administrativní náročnost programu Elektromobilita není podle Vácka nijak přehnaná, což byl faktor, kterého se před začátkem programu některé firmy obávaly. „VWFS nabízí komplexní řešení pro zákazníky, zahrnující nejen financování vozidel, ale i pomoc s vyřízením dotací a nabídku dobíjecí karty se slevou.“

Kromě dotací na nákup nových elektrických vozidel podporuje program Elektromobilita i financování nákupu ojetých vozidel starých maximálně šest měsíců a nabízí příspěvek na dobíjecí stanice. Zájemce musí mít vozidlo financováno formou úvěru a splnit určité podmínky, jako je například následná minimální doba držení vozu.

V podcastu se dozvíte i praktická opatření, která by měla předcházet rozhodnutí pořídit si do firemní flotily elektromobil. Podle Vacka je kromě financování vozidel důležité zvážit také dostupnost dobíjecí infrastruktury a provozní náklady. „Pokud firma bude přemýšlet víc dopředu a vytvoří bateriová úložiště, fotovoltaiku a dobíjecí stanice v rámci sídla, tak se můžeme bavit o nějakých 20–30 % úsporách ročně.“

Tato epizoda vznikla v rámci spolupráce s Volkswagen Financial Services.