🎧 Stát musí říct, kam jdeme a co bude podporovat, říká šéfka výrobce vířivek USSPA
Kateřina Kadlecová, majitelka firmy USSPA, která se specializuje na výrobu vířivek a bazénů, v rozhovoru pro podcast Business Club popsala cestu své firmy, která začala v devadesátých letech v podhůří Orlických hor a během několika desetiletí se vypracovala mezi lídry na českém trhu a rozšířila své působení i na evropské trhy.
Rodina Kadlecové je už několik generací spjata s vesnicí Dolní Dobrouč. Její dědeček dokonce pracoval jako vedoucí výroby textilu ve stejné fabrice, kde má USSPA dnes své hlavní sídlo. Po revoluci se rodina rozhodla továrnu koupit a o pár let později začal otec Kateřiny Kadlecové podnikat s vířivkami. „Začínali jsme tím, že jsme vozili skořepiny a další komponenty z Ameriky – odtud je název USSPA. Od dodavatele z Indianapolis jsme se všechno naučili a pochopili ten obor. Táta byl ale strojař a chtěl ty věci posouvat dál, takže jsme se do toho v určitou chvíli pustili sami,“ říká Kadlecová.
Firma USSPA dnes exportuje své výrobky do více než dvaceti zemí včetně Švýcarska, Německa a Velké Británie. „V rámci spa se řadíme mezi špičku v Evropě,“ řekla Kadlecová, a dodala, že na export dnes směřuje zhruba polovina produkce.
Firma zažila boom během pandemie, kdy lidé trávili více času doma a chtěli relaxovat. I toto období, bylo ale podle Kadlecové náročné, hlavně kvůli výpadkům v dodávkách materiálu. „Po velkém boomu přišlo ochlazení, což prožíváme teď,“ dodává Kadlecová.
Proč podepsala iniciativu Druhá ekonomická transformace? Co jsou podle ní největší překážky pro zvýšení konkurenceschopnosti českých výrobků v zahraničí? A proč nebude podnikat v Číně? To všechno se dozvíte v nejnovější epizodě podcastu Business Club.