Udržitelnost stranou, Temu díky nízké ceně vítězí i u mladých, říká redaktor Filip Zelenka

Novinář Filip Zelenka (e15) byl hostem v podcastu Business Club.

Novinář Filip Zelenka (e15) byl hostem v podcastu Business Club. Zdroj: Štěpán Svoboda

Letošní finále ligy amerického fotbalu Super Bowl se s 123 miliony diváků stalo nejsledovanějším programem v historii americké televize. A taková oblíbenost se propisuje do cen reklamy pro firmy, které za jeden půlminutový spot zaplatí přes sedm milionů dolarů. Fakt, že si internetové tržiště Temu zaplatilo takových spotů celkem pět, ukazuje brutalitu marketingové kampaně, se kterou tato čínská firma útočí na západní trhy.

Podle Wall Street Journal se Temu v posledním kvartále roku 2023 dostalo mezi pět firem s největší útratou za digitální reklamu v USA, kam před Vánoci dorazil každý den z Temu milion zásilek. A pozadu nezůstává ani v Evropě. Za půl roku, co působí na českém trhu, se čínské e-tržiště stalo „TOP“ a „klíčovým“ klientem logistické skupiny Packeta, pod kterou patří i česká Zásilkovna.

Německý týdeník Handesblatt před pár dny informoval o tom, že na čínském e-shopu za jeho krátkou existenci nakoupil už každý čtvrtý Němec a den co den je do země přivezeno až 200 tisíc balíčků zakoupených právě na Temu.

Čínský zázrak Temu je tématem dnešní epizody podcastu Business Club, do které přijal pozvání redaktor e15 Filip Zelenka, Dozvíte se, proč je zboží na Temu tak levné, kolik firma pravděpodobně utrácí za reklamu, jaký dopad má její expanze na konkurenci a Filip také zrecenzuje na Temu koupené ponožky