New Food Forum 2025: Obchodní příležitosti pro byznys budoucnosti
Rostlinné produkty zažívají rekordní růst a přinášejí nové příležitosti pro maloobchod i výrobce potravin. Na konferenci New Food Forum 2025 vystoupí přední odborníci a odbornice, kteří představí trendy, technologie a strategie pro udržitelnou budoucnost potravinářství. Událost se koná 15. května v pražském Zenworku.
Největší B2B konference v Česku zaměřená na rostlinné potraviny a alternativní bílkoviny se koná 15. května v pražském Zenworku. Akce propojí klíčové hráče z oblasti potravinářství, maloobchodu, výroby, gastronomie a startupů. Cílem je ukázat, jaké obchodní příležitosti přináší rostlinný segment a jak inovace formují budoucnost trhu s potravinami.
Rostlinné produkty: Segment s potenciálem růstu
Spotřebitelská poptávka po udržitelných alternativách roste rekordním tempem. Aktuální data od výzkumné agentury Euromonitor International poukazují na zvyšující se popularitu rostlinných produktů v Česku, a to ve všech kategoriích. Největší tržní hodnoty v tomto segmentu dosáhla v České republice kategorie alternativ masa a ryb, jejíž maloobchodní prodeje v loňském roce přesáhly hodnotu 1,1 miliardy korun. To je téměř 55 % prodejů všech rostlinných kategorií dohromady. Velký boom u nás momentálně zažívá také kategorie rostlinných sýrů, jejichž prodeje meziročně vzrostly o celých 44 %.
„Rostlinný segment přestává být jen okrajovou záležitostí a stává se klíčovou součástí nabídky moderního retailu. Inovace a efektivita výroby přinášejí nové příležitosti i pro tradiční potravinářské firmy, které se chtějí adaptovat na měnící se spotřebitelské preference,“ uvádí Tereza Trávníčková, organizátorka konference a projektová manažerka ProVeg Česko.
Mezi řečnicemi a řečníky vystoupí:
- Louise Johansen, vedoucí programů Dánské vegetariánské společnosti, která se podílela na tvorbě Dánského akčního plánu pro rozvoj rostlinných potravin.
- Hana Říhová, obchodní ředitelka pro střední a východní Evropu ve společnosti YouGov, která se zabývá realizací pokročilých analýz v oblasti chování zákaznictva.
- Pavol Halász, produktový ředitel pro Českou republiku v Tesco Stores ČR, který se dlouhodobě podílí na rozšiřování sortimentu rostlinných produktů a mapování trendů v retailu.
- Martina Schmidt, marketingová ředitelka New Originals Company, kde strategicky přispívá k růstu kategorie tofu a rostlinných bílkovin a pracuje na posílení pozice celé společnosti včetně značky Lunter jako vizionářů na evropském trhu.
- Roman Lauš, zakladatel a CEO Mewery, prvního evropského startupu vyvíjejícího kultivované vepřové maso na bázi mikrořas.
- Eva-Žofie Bergmannová, LCA Team Lead v EnviTrail, vede tým LCA a uhlíkové stopy produktů.
- Robin Simsa, zakladatel a CEO rakouské společnosti Revo Foods, která se specializuje na 3D tisk potravin z mycelia, nabízející nové možnosti výroby alternativních produktů.
Expo zóna i networking
Součástí konference New Food Forum 2025 bude expo zóna se stánky partnerů, kde si účastníci a účastnice mohou prohlédnout a ochutnat inovativní produkty. Prostor pro networking nabídne ideální příležitost k navazování nových partnerství a výměně zkušeností napříč sektory.
Generálním retail partnerem je již tradičně Tesco Stores ČR. „Společnost Tesco klade velký důraz na zdravé a udržitelné stravování, které je klíčové pro naše zdraví i ochranu naší planety. Vzhledem k rostoucí oblibě rostlinných výrobků mezi našimi zákazníky a zaměstnanci neustále rozšiřujeme a aktualizujeme naši nabídku tohoto sortimentu. Protože je pro nás toto téma důležité, jsme dlouhodobým partnerem konference New Food Forum, jedné z nejvýznamnějších akcí k tomuto tématu,” uvedl produktový ředitel pro Českou republiku z Tesco Stores ČR.
Hlavním mediálním partnerem e15. Konference probíhá pod záštitou Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury CzechTrade. Mezi další partnery patří: Lunter, Alpro, Meggle, Messer, GurmEko, Cultured Foods, YouGov, Mewery, V-Label, M-ocean, Zenwork a Catering Zdravě.
„CzechTrade je aktivním partnerem českých firem při vstupu na zahraniční trhy, a to mimo jiné i v oblasti potravinářství. Již třetím rokem podporujeme fungování exportní aliance Proveg Czech Export Alliance, která sdružuje sedm českých potravinářských společností. Ty spojily síly, aby zvýšily své šance na úspěšný export prostřednictvím spolupráce a sdíleného know-how a také zviditelnily téma českých veganských produktů v zahraničí. Cílem aliance je například sledování globálních trendů nebo zajišťování tržních průzkumů, aby zapojené firmy mohly držet krok s lídry v sektoru,“ uvedl Vladimír Degťar, ředitel sekce služeb pro exportéry agentury CzechTrade.
Buďte u toho!
New Food Forum 2025 je ideální příležitostí, jak získat přehled o trendech, setkat se s vedoucími osobnostmi trhu a navázat nové obchodní kontakty. Vstupenky a více informací najdete na: newfoodforum.cz
O ProVeg
ProVeg International je organizace zvyšující povědomí o potravinách, která pracuje na transformaci globálního potravinového systému nahrazením živočišných produktů rostlinnými a kultivovanými alternativami do roku 2040. ProVeg spolupracuje se všemi relevantními zúčastněnými stranami na vytvoření potravinového systému, kde si každý vybírá lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata a naši planetu.
ProVeg získala cenu OSN Momentum for Change a úzce spolupracuje s klíčovými agenturami OSN zabývajícími se potravinami a životním prostředím. Máme status pozorovatele u UNFCCC a IPCC, zvláštní poradní status u ECOSOC a jsme akreditováni pro UNEA. ProVeg vytváří globální dopad, s pobočkami v 14 zemích na čtyřech kontinentech a více než 200 zaměstnanci a zaměstnankyněmi.