Ke zlevňování bytů není důvod, říká realitní šéf Penty Petr Palička | E15.cz

Ke zlevňování bytů není důvod, říká realitní šéf Penty Petr Palička

Daniel Novák

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Změny na pražských radnicích po posledních komunálních volbách se odrazily na tempu příprav developerských projektů. Pro investiční skupinu Penta to znamenalo zdržení plánů na zástavbu pozemků kolem Masarykova nádraží, umrtvení záměru vytvořit společnou firmu s dopravním podnikem, což mělo urychlit výkupy pozemků pro metro D, nebo útoky opozice v Praze 6 za obchody s městskou částí. Jak se v této atmosféře daří rozvíjet realitní byznys, popisuje v rozhovoru pro E15 Premium šéf realitní části Penty Petr Palička. 

Projekt na výstavbu kolem Masarykova nádraží v Praze jste představili v roce 2016. Letos měla stát první budova, ale místo ní je na parcele jen jáma. Co se s projektem děje?

Sice ještě nestavíme, ale jinak se kolem projektu děje spousta věcí. Probíhá povolovací proces, který je asi nejdále u projektu hotelu z druhé strany Masarykova nádraží na křižovatce Hybernské a Opletalovy ulice. Tam běží územní řízení, čekáme na vydání územního rozhodnutí. Všechno jsme splnili, máme všechna stanoviska. Potom bychom plynule navázali stavebním povolením a někdy na konci druhého kvartálu příštího roku bychom chtěli začít stavět.

A ta hlavní část projektu podél ulice Na Florenci, kterou vytvářelo studio Zahy Hadid? 

Tam máme všechna stanoviska kromě jednoho, které čekáme každým dnem. Do konce letošního roku bychom chtěli požádat o územní rozhodnutí. Takže věci se dějí. Jen se bohužel dějí mnohem pomaleji, než jsme předpokládali. Ale to se týká všech projektů. Ten náš u Masaryčky je zvláště obtížný, protože jsme v Praze 1, tedy blízko historického centra, kde je všechno komplikované.

Jak projekt ovlivnila politika, poslední komunální volby a změna vedení na radnici?

Vliv politiky je nepochybný. Politická garnitura se v Praze vyměnila dost zásadně a v Praze 1 zvlášť. Řadu věcí projednaných s minulým politickým vedením jsme museli projednávat a projednáváme znovu. Takže zdržení tu je, to určitě ano. 

Nakolik jste projekt u Masarykova nádraží proti původní podobě změnili?

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video