Moreels: Velké letadlo je radost

Philippe Moreels

Philippe Moreels

ČSA začnou v létě létat na přímé lince Praha–Soul. Podle prezidenta firmy Philippe Moreelse jde o využití příležitosti. Bez partnera by prý ale dálkové lety neměly smysl.

* E15: Proč se vracíte k dálkovým letům?

Je to reakce na konkrétní situaci a konkrétní spolupráci s konkrétním partnerem. V tomto případě je to Korean Air. Ta formulace ale není přesná, my nejsme zpátky na dálkových letech, vždyť bez přerušení létáme do Abú Dhabi a Almaty. Jsme ale zpět jako provozovatel širokotrupého letounu. Takže je to radost.

* E15: Jaká bude vytíženost?

S Korean Air budeme létat šestkrát týdně, takže to není nová linka. Obsazenost bych tedy očekával někde na úrovni mezi 75 a 80 procenty.

* E15: Zatím počítáte s jednim širokotrupým letadlem. Budete flotilu rozšiřovat?

To je otázka příležitostí. Nechtěli bychom opakovat minulost, kdy ČSA létaly do USA a Kanady bez partnera. Nechci proto nyní volat ‚jupí, mám velké letadlo a budu létat po celém světě‘. Létáme do Koreje, protože s tamním partnerem jsme se dohodli na velmi rozsáhlé spolupráci s navazujícími lety například do Japonska. Celý letový řád se kvůli tomu předělal. Je to velmi hluboká spolupráce, která má tím pádem smysl. Ale kdybych se zítra rozhodl tím strojem létat jen tak na Seychely, tak to nemá smysl.

* E15: Není spolupráce s Korean předzvěstí, že se Korejci stanou strategickým partnerem ČSA?

Ti, kdo o tom mluví, nevědí, a ti, kteří vědí, o tom nemluví. Počkejte si na středu.

* E15: Připouštíte využití velkého letadla i v Holidays na charterech?

Teoreticky je to možné, určitě je tam na to trh. Ale pravděpodobně to neuděláme ze stejných důvodů, proč nebudeme létat do New Yorku. Máme jedno letadlo, a kdyby se někde zaseklo, tak nemáme možnost, jak dostat cestující zpět.