Šéf Molson Coors: Staropramen budeme dál šířit po světě

Peter Swinburn

Peter Swinburn Zdroj: Molson Coors

Ačkoli byl v minulých týdnech pasován na hlavního zájemce o skupinu StarBev japonský koncern Asahi, pro který ostatně Pivovary Staropramen již 13 let v licenci vaří jejich Asahi Super Dry, nakonec se novým majitelem stává kanadsko-americká skupina Molson Coors.

„Poprvé jsem se začal dívat na možnost akvizice Starbevu v říjnu. Jednání pak začala na Nový rok,“ řekl deníku E15 v telefonickém rozhovoru, který postupně poskytl pouze čtyřem médiím v Česku, generální ředitel deváté největší pivovarské skupiny na světě Molson Coors Peter Swinburn.

*E15: Proč jste se rozhodli pro akvizici StarBevu? Byl hlavním důvodem Staropramen, který je jeho vlajkovou lodí, nebo větší roli hrálo to, že skupina působí v sedmi zemí střední a východní Evropy?

Byly to oba tyto důvody. Skutečnost, že Staropramen je součástí této skupiny, je pro nás velmi atraktivní. Zároveň je tato firma velmi aktivní směrem do východní Evropy a v tomto regionu vidíme velmi významný prostor pro růst spotřeby piva. Tyto důvody byly pro nás pozitivní.

*E15: Staropramen by měl rozšířit vaše portfolio na současných a budoucích trzích. Které konkrétně to jsou?

Zatím nemůžeme uvést žádné další podrobnosti, protože to musíme dojednat s místním vedením společnosti. Ale v každém případě budeme rozšiřovat dosah Staropramenu a to bude pro tuto značku velmi dobré.

*E15: Jednáte ještě o další akvizici v ČR či v jiné zemí střední a východní Evropy?

O žádné akvizici v současné době nejednáme. Vždy se ale v myšlenkách soustředíme na akvizice, které odpovídají našim kritériím pro zvyšování hodnoty akcií pro naše akcionáře.

*E15: Působí Molson Coors v dalších zemích střední a východní Evropy?

V současnosti působíme v Ukrajině a Rusku.

*E15: Bude Molson Coors chtít proniknout do ČR a dalších zemí střední a východní Evropy se svými dosavadními značkami?

Ano. Určitě si myslíme, že tady budou některé příležitosti pro některé naše značky, protože na těchto trzích příliš prémiových značek není. Například naše značka Carling má velmi dobré výsledky na Ukrajině. Takže to budeme zvažovat.

*E15: Jakou jste měli hlavní výhodu oproti nabídce japonského koncernu Asahi, který byl považován za favorita na koupi StarBevu?

To netuším, to byste se musel zeptat ve StarBevu a CVC Capital. My jsme začali jednat o koupi na začátku roku a skutečně jsme pracovali na uzavření této transakce.