Z obchodů budou jen výdejní místa, říká šéf logistické firmy In Time

Výkonný ředitel In Time Petr Brandýský

Výkonný ředitel In Time Petr Brandýský Zdroj: In Time

ilustrační
ilustrační
ilustrační
ilustrační
ilustrační
7
Fotogalerie

Nedostatek řidičů a konkurence snižují marže přepravců. Do české logistické firmy In Time vstoupila Rakouská pošta. Situaci na trhu popisuje nový výkonný ředitel In Time Petr Brandýský.

S čím v logistice pro elektronické obchody nejvíce zápasíte?

K největším výzvám všeobecně patří enormní nárůst objemu přepravy v předvánočním období. Růst poptávky je více než trojnásobný proti zbytku roku, přičemž rozvozová kapacita zůstává prakticky stejná. Současně ale v období rekordní zaměstnanosti nedokážou firmy na takové nárůsty reagovat dostatečně pružně.

Kam se výhledově posune logistika pro e-shopy?

Pokud nás nepřekvapí něco, co si v tuto chvíli neumíme ani představit, tak bych řekl, že nastane intenzivnější propojení retailu a on-line. Zákazníci budou informováni o dostupnosti zboží i na kamenných prodejnách, tedy z prodejen se stanou odběrná místa. Současně jsem přesvědčen, že vzroste počet osobních odběrných boxů, které jsou oblíbené v západních zemích.

Jak jsou na tom logistické společnosti z hlediska ziskovosti a marží?

Marže se průběžně snižují. Je to v důsledku zvyšující se konkurence, růstu primárně mzdových nákladů a nároků zákazníka na kvalitu požadovaných služeb. Navíc zpravidla největší klienti očekávají nejnižší cenu za poskytované služby.

Co společnosti In Time přinesl letošní vstup Rakouské pošty?

Tento vstup do naší firmy je zásadní a strategický krok. Očekáváme od něj nejen kapitálové zajištění pro následující období, ale primárně orientaci na kvalitu poskytovaných služeb ve standardu služeb poskytovaných Rakouskou poštou. S tím nám pomohou investice do nových technologií a sdílení know-how s jedním z největších logistických operátorů v regionu. Současně se nám rozšířilo portfolio zákazníků ze zahraničí i z tuzemska. Například probíhají diskuze o tom, zda dojde ke sjednocení brandu všech společností působících ve skupině Rakouské pošty.

Připravujete nové investice?

Pro příští rok plánujeme zdvojnásobit počet kurýrů a rozšířit pobočkovou síť na zhruba 350 odběrných míst. K tomu plánujeme otevřít další krajské depo, přestěhovat sklad v Brně a zdvojnásobit kapacitu rozvozové sítě. To vše nám umožní zahájit spolupráci s novými partnery, změnit logistický systém a výrazně optimalizovat rozvozové trasy.